onsdag 25 juli 2012

Vad gör jojo nu - 25 1/2 mån

Går upp o ner för trappan ( behöver inte hålla i henne jämt )
Börjat klä på sig själv ( ordentligt typ )

Kokar kaffe - Bubblar med munnen i vattnet när vi badar
Hoppar ner från kanten i STORA bassängen
Simmar - studsar runt på rumpan i plaskebassängen o säger SIM SIM SIM

Hoppar jämfota
Hopplasteg
Försöker hoppa på ett ben

Hälla upp i glas - bara när det inte är så mycket kvar
Brer macka
Hyvla ost

Räkna till tre
Börjat prata färger
Kallar sig själv Jojo eller Fin

VISSLAR ( gjort i ett halvår )

Ord och meningar som jojo säger
HA MACKA
LUTA TANDJA, ANNA JA AAJ DEJ SEN ( sanna retas en del )
NYCKA MIN TOONA ( nyckelpiga på mina skor )
NÄÄ, DE MIN HÄTT ( nej, det är min häst )
BIFAA HEM TICKI ( bestefar ska hem till ticki)
PING MAMMA, PING, PING FOTT

färgerna
VATT
JÖÖ
JOSA
LIIILA
GUL

GÖN

frukter o annat gott
MEMOON
ÄPPE
PÄON
UCKA


Allra bästa uttrycken
MIN HÄLV ( kan själv)
HÄPPA MEJ ( hjälp mig )
NÄHÄ

mm mm
Ja det händer enormt mycket
O det märks ska jag säga, för det är en sjudundrande härligt ilsk o enveten 2- åring vi har i huset
Hon får time-out i soffan
Hon får gå upp på sitt rum o sånt vanligt med...
Vi har säkert 7-tusen diskussioner o tillrättavisningar VARJE dag
Precis som det ska va <3

Tjejen börjar bli STOR <3


Undertecknat Stolt morsa <3

✿◕ ‿ ◕✿

kolla in båda bloggarna...
http://frukayko.blogspot.se/
http://kofamiljen.blogspot.se/

3 kommentarer: