fredag 10 augusti 2012

Ridläger...

Vilken härlig vecka vi haft :-)
Alexandra har varit så nöjd med att få rida vaaaarje dag :-)
Jojo har ridit lika mycket o vill inte heller gå av hästen... MIN HÄTT, MIN TUUUUU :-)

Alexandra fick en rejäl släng av nysningar , röda kliiga ögon o täppt näsa första dagen.
Andra dagen fick hon inte lov att vara inne i stället när de borstades o då gick det mycket bättre
Det är ju lite bra att bli lite utsatt när man är liten...

Alexandra berättade för pappa att nu var det bara dax att bygga hönehus för hon ska ha ägg o hönor hemma
Hon har varje dag följt med kusinerna ut i deras hönshus där det bor 15 hönor(?) o två tuppar och plockat ägg.
Hon tyckte det var mysigt.

Hon önskar sig nu nåt djur...
Nåt djur på riktigt
Hönor är ju bra för då slipper jag ha in dem i huset :-)

T.o.m jag var uppe på hästarna... Fick travat med...
Har inte suttit på häst sen jag var liten...
Nästan lite hemskt att erkänna, men det var jätteroligt...
Syster hade en elev där som skulle träna balans barbacka o jag var tvungen att bita mig i tungan för att inte fråga när jag fick göra det :-)

Det kommer nog bli en stående händelse varje år, får alexandra bestämma så gör vi väl det varannan vecka :-)

Här får ni lite bilder















första " helt själv hämtade " ägget


alexandra provade kusin sofies skor :-) sk knackskor :-)


kusin kasper och bestefar målade snyggt




















trött tjej :-)





ute på tur :-)












































jojo kollar in stabburet (?)














✿◕ ‿ ◕✿

kolla in båda bloggarna...
http://frukayko.blogspot.se/
http://kofamiljen.blogspot.se/

2 kommentarer:

  1. MYYYYYYYYYYYYYYYYsigt♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att ha haft det riktigt mysigt på ert läger. Kul att få träffa kusinerna också förstås.

    SvaraRadera