fredag 7 december 2012

Min dag i långa drag...

Alla önskar ju en en härlig, trevlig o bra dag....
Det är lite spännande eftersom en vardag är ju en vardag..... eller

Min dag...
Jag är ledig idag, men lik förbannat ringer kl vid 6.00.
Inte för att jag glömt stänga av den utan för att vi skulle vara på 4-års kontroll
Iväg till BVC
Stumpan är nu 102 lång o 18 kg :-)
Hon ser som en 2:a klassare men hade lite fel på hörseltestet....
Hon är ju förkyld så det är väl inte helt konstigt, vi fick en ny tid om en månad.....
Annars intygar hennes föräldrar glatt att hon inte hör ett dugg faktiskt....
Ett nej måste upprepas minst 5-10 ggr o i ett högre läge hör man kanske i 2 sekunder ;-)
Efter det hade tjejerna varsin läkartid...
Sköterskan som tog prov i halsen o stick i fingret sa beundrande
'Vilka otroliga barn, så lugna o duktiga"
Ingen av dem sa ens aj när det stack till...
Inga farligheter, bara vanlig förkylning med hosta som alla andra.
De får dela på en Mulle meck medicin :-) ( mollipect) o lite flytande bricanyl ifall tjoddalisan med kruppen skulle få några sådana tendenser.
Tjejerna valde lunch
POMMIS
Så det blev varsin happy meal

Väl hemma skulle det hämtas ved...
Plockas lite
Vika tvätt
Tvätta lite mera

Vi tog en promenix ner till affären för att posta lite lussebullar, o när vi kom ut så ville ingen riktigt gå hem.... så vi tog en härlig promenad på en timme...

Göra mat
Lägga barn....

Nu sitter jag uppkrupen i soffan o funderar på om jag ska ta en kopp hett kaffe...
Som ni ser så blev det en ganska vanlig dag.....
Inget fel på det
En bra dag :-)

Min älskade man kom hem med en stor bukett o imorron får jag födelsedagsmiddag :-)
Har beställt oxfilé, klyftade jams i ugnen o hemmagjord bea :-D
LYX
Imorron kommer bli en ny bra dag....
Go mat o innan dess en promenad till skidbacken för pulkaåkning med hela familjen <3

Har många bra dagar när jag tänker efter :-)


✿◕ ‿ ◕✿

kolla in båda bloggarna...
http://frukayko.blogspot.se/
http://kofamiljen.blogspot.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar