tisdag 15 november 2011

LångTråkigt???

Vilket konstigt ord...
O märkligt tillstånd....
Nu ska jag vara lite jobbig...
Är det inte ren lathet att ha tråkigt?
Jo, i min värld är det det....
Jag menar o tänker på långtråkigt...(saker kan ju vara tråkigt som i ledsamt)

Hur kan man ha LÅNGTRÅKIGT och INGET ATT GÖRA när man har tex barn????
Jag fattar inte...

Tillståndet långtråkigt känns egentligen som nåt man ganska lätt kan bota

Jag tycker det är helt fantastiskt märkligt att rörliga tänkande aktiva individer kan ha långtråkigt...

Provocerande????
Skriv vad du tycker...


✿◕ ‿ ◕✿

PUSS O KRAM

3 kommentarer:

  1. Veronica/ Lucas mamma15 november 2011 kl. 04:58

    Det finns alltid att göra i min värld, som så många andra föräldrars. Men visst det är inte alltid roligt att ta tag i alla projekt, men oftast känns det så skönt när det är gjort.

    Långtråkigt blir det aldrig. Finns ju massor att hitta på förutom vardagssysslorna, som t.ex. bygga en koja, hoppa i lövhögar, rita, läsa, baka. Listan kan göras oändlig och endast tid och pengar är begränsande faktorer. Man kan ha hur kul som helst tillsammans med sina barn. Ibland måste man bara släppa garden och upptäcka sitt inre barnajag för en stund! Det är underbart!

    SvaraRadera
  2. Jag ÄLSKAR att ha "långtråkigt"!! Det betyder i min värld att alla måsten är gjorda, barnen är snälla och leker själva en stund och jag kan få bara vara en stund och ha trååååkigt :) bäst är när man kan ha så långtråkigt att man hinner läsa lite bok! ;)

    Anki

    SvaraRadera
  3. Haha, tråkigt har jag inte haft på mååånga år, säger som du, hur kan man ha tråkigt när man har barn? Om man med tråkigt menar att inte kunna göra det man vill är en annan sak; med sjuka barn tex som ligger i soffan hela dan, då man inte kan gå ut. Fast det är ju då man passar på att surfa, läsa och kolla på mumin! :) Så nä, jag har aldrig tråkigt! :)

    SvaraRadera