söndag 13 maj 2012

Häng med i min trädgård :-)

De första skälvande trädgårdsstegen är tagna...
Det är inte alltid så lätt att hinna med med två små skitungar :-) hängande i hasorna....
Men tack vare mamma o Göran så har det blivit såååå snyggt :-)
Vill ni ta en titt?

Här är mitt fina hus



O här är vad jag måste ägna några timmar åt om våra bebisar i växthuset ska få plats :-)


Här är vårt lilla skruttiga "taxihus" - det har visst bott en taxichaffis där nån gång...


Mitt trevliga hus igen :-)


Gungor i äppelträd


Fina Fiffi förgätmigej


Nej, jordgubbarna blommar inte.... Det är en marktäckare, otäckt lik en gubbplanta


Vårat älskade tak - garagetaket har vi som altan...


Mmmmm... Snart doftar hela trädgården syren
Vi har lila o vit


Jasminen är på G... Ämmu mera doft


Flädern är helt grön :-)


Älskar aklejan som sprider sig som ogräs...
Det påstås att den är sällsynt som vild....
Kom hem till mig fpr ni se hur vilda de kan vara :-)


Kärleksörten gror fint o än sp länge inga uppätna blad


Min vackra pion eller bondros :-)


Vår vitlöksodling skvallrar om gott "gräs" på mackorna i alla fall


Från solnedgångssidan



Så, då fick ni oxå en uppfriskande promenad i min trädgård :-)

✿◕ ‿ ◕✿

kolla in båda bloggarna...
http://frukayko.blogspot.se/
http://kofamiljen.blogspot.se/

2 kommentarer:

  1. Tack för promenaden............ jag är helt kokt i huet efter dagen...............glödlampan lyser :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är oxå helt varm i knoppen....
      Vind o sol :-D
      Nu saknas bara värmen ...

      Radera