torsdag 15 december 2011

På bvc

Häromdan var det så dax för 3 årsskontroll...
Det fanns inte en tillstymmelse till någon form av blyghet... Hon bara klampade in o satte sig vid bordet o pratade med tant Ulla...

Först skulle hon berätta vad som fanns på bilderna

Vad är det?
EN MÖSSA
Har du en sån?
JAG HAR INGEN SÅN MED TOFS...
Å det då?
EN BIL... PAPPA NY BIL
DOM DUMMA KILLANA SPAKAT VÅR BIL SPAKAT SÖNDE SPEGEL... DUMMA KILLAR
Oj då... Vad är det här då
EN KOPP
Vad kan man ha i den?
KAFFE. MIN MAMMA TYCKE OM KAFFE
(sanna fixar lite låtsaskaffe till mig)
Kan man ha nåt mer i koppen?
(sanna funderar)
Kan man ha mjölk?
(sanna tittar ytterst skeptiskt på Ulla)
NÄÄÄÄÄHÄHÄHÄHÄ
Inte. Men välling då?
(tittar på Ulla som om hon vore dum i huvudet)
NÄHÄHÄ
Men det kan man när man e så stor som du är... Vad dricker du din välling ur?
ÖÖÖ EN VÄLLINGFLASKA (såklart)
Jag tror att tandläkaren kommee att säga det med... Det är gott att dricka välling i en fin mugg.
(mamman tänker dumma tant, sätt inte griller i huet på henne...)
Vad är det då?
EN SUTT (översättning- napp)
Det har väl inte du?
NÄHÄHÄ... JAG E INGEN BÄBIS...
JOJO LITE BÄBIS
vad gillar du att äta?
PASTA... MACKIRONE....TOMATE....
Tycker du om plättar med?
OCH PANGKAKOR...MMMMM GOTT
Vad dricker du till maten?
MÖLK... GILLA MÖLK... O VATTEN
Kan du hoppa?
JAAA, PÅ ETT BEN MÄ O DANSA MED... TITTA JAG SNURRAR.

Sen var det vägning o mätning
Alexandra var nu 17.5 kg tung o var 97 cm...?
På dagis dagen innan var hon 101???
Jag tycker ju att kläder i 104 numera sitter lagom precis så tyckte Ulla att det skulle vara roligt att bara se vad ett liggande mått skulle visa...
102 cm var hon då....
Men vi mäter ju på fina mätstickan med djuren hemma med

Jojos kontroll blev ju inställd för hon fick åka i ilfart till sjukhuset istället :-/

Kontentan av besöket var att hon e precis som hon ska i vikt o längd typ o annars utvecklas hon bra... I hänsyn till tal är hon långt fram o tant Ulla tyckte oxå att det var bra att uppmuntra hennes bokstavsintresse ( tror hon kan halva alfabetet nu :-) )

Det blir till att låna lite nya spel på jobbet (bibblan )
För er nyfikna har det kommit in nya memospel med bokstäver o annat på barnavdelningen på stadsbiblioteket i halmstad :-)

✿◕ ‿ ◕✿

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar