tisdag 6 december 2011

Rätt vidrigt...

När jag väntade på bussen blåste det rätt rejält... Å sen kom det regn...
Tant gick då in i busskuren...
I hörnan lämgst fram står en tjej med en regnskyddstäckt barnvagn med en tjej på 9-10 månader sådär...
Någon röker inne i busskuren o tant tänker att det kan ju vara snällt mot dem att faktiskt säga ifrån....
Men ingen i busskuren röker???
Kollar åt mammans håll igen o ser henne ta ett bloss...
Hamden med den giftigt rykande ciggen är annars i jämnhöjd med det lilla lufthålet bebisen har i sin inplastade tillvaro :-/
Eftersom vinfen är i samma riktning borde vagnen bli hyggligt rökfylld...
Säger bara stackars små som faktiskt inte valt detta alls
En rejäl känga till alla föräldrar som röker o i samma andetag påstår att de vill sina barns allra bästa
SKITSNACK

NÅN SOM VÅGAR DISKUTERA???


✿◕ ‿ ◕✿

PUSS O KRAM

2 kommentarer:

  1. Som rökande förälder skulle jag aldrig göra så. Ett barn i mage eller instängd i en vagn har ingen möjlighet att värja sig från röken. Som gravid var jag rökfri, likadant när L var riktigt liten. Desvärre började jag röka igen när han var ca 6 månader. Det var bland det dumaste jag gjort!
    Man ska inte utsätta sina barn för direkt cigarettrök, därför röker jag endast utomhus och (oftast) inte i hans närvaro. Indirekt vet jag att mitt barn drabbas. Det kan tyckas vara lika illa... det är jag medveten om. Nyfiken på fler kommenterar kring ämnet

    SvaraRadera
  2. hemskt och vidrigt!! kan inte förstå hur man kan göra så mot ens barn. alla dessa föräldrar får onda ögat av mig. vad man gör med sin egen kropp rör mig inte i ryggen, men så fort ett barn är närvarande på ett eller annat sätt så har gränsen överskridits för länge sen! Usch och fy på dom!

    SvaraRadera