onsdag 17 augusti 2011

Inskolningstankar


Jag tycker vårt inskolningsschema är bra...
Denna vecka började vi med en timme som blev 1.5 igår o idag 2. Det kommer det att vara imorron o fredag med o någon av oss föräldrar är med hela tiden
Nästa vecka lämnas de en liten stund påmåndan o sen ledigt på tis
Siste tre dagarna blir långdagar 9-14 o dåska de väl vara själva lite mer ( pappan vet exakt eftersom han tog det samtalet )
En bekant på annan ort i landet inskolar oxå sitt barn nu... Å på dag två är det lång dag o ensamlämning...
Tyckte det var extremt snabbt. Jag har ju svårt att se att man fått nån större trygghet i den nya miljön på en dag- oavsett om det är trygga barn sen innam...
Men jag e ju inget dagisproffs så...
Men hallå. Älskade Engla är ju det :-) hon äger ju tom ett dagis...
Får höra med henne...
O Nina :-) hon e ju strax förskolelärare...
Det vimlar ju av proffs :-)
Vad tycker ni o alla ni andra dagisanvändare???

♥ . .))(
♫ .(ړײ) ♫.
♥ .«▓» ♥. PUSS O
♫ ..╝╚.. ♫. KRAM

1 kommentar:

  1. På min arbetsplats brukar vi som regel ha två-veskorsinskolning. (Det har jag haft med alla min egna oxå.)
    Det innebär att de två första dagarna är barn + förälder där i ungefär 1 timme. Tredje dagen utökas det något för att mot slutet av första veckan bli ungefär 3,5 timmar och då är det lunch minst på fredagen. Utan förälder om allt går bra annars med.
    Andra veckan utökas tiderna för varje dag och sista dagen, fredagen, ska det vara med på förskolan mellan 9 och 15 och helst utan förälder.
    Givetvis finns det massor med utrymme för att individanpassa det hela. Min erfarenhet säger mig att om jag vinner föräldrarna är barnet vunnet oxå och då brukar det sällan bli problem.
    Jag är dock väldigt nyfiken på hur en tre-dagarsinskolning fungerar ur både personalens och föräldrarnas ögon.
    -Ninis-

    SvaraRadera