måndag 22 augusti 2011

Vuxnas tragiska inverkan...

Ja, jag måste bara säga att jag tycker att det är sååå tragiskt.
Hörde på radion idag att var femte 7-åring vill banta...
Jag tycker att det är hemskt...
Visst media har en stor del i det hela... men hallå...
Tänk efter...
Jag tror nämligen att mammor ( ja ni läser rätt) i synnerhet har ett tungt lass att bära i samvetesväskan när det gäller detta ämne....
Vilka tjejer/ kvinnor har inte ståt i spegeln o hummat o fnyst... petat lite här o där o sagt en del saker...?
Jag kastar INTE sten i glashus... ej heller glas i i stenhus....
Jag har stått där med...
Men tänker på det ibland o försöker i alla fall göra det så lite som möjligt....

Man bör inte säga att man bantar för att bli smal, eller snygg eller vad man nu säger.....
Hälsosam är ett MYCKET bättre ord....
Man bör inte hysteriskt väga sig i tid o otid....
Det gäller väl ALLA mammor men i synnerhet de med små tjejer.
Det spelar ingen roll vad vi säger när de blir större om de sen de varit pyttesmå sett mamma stå så där i spegeln... eller inte äta osv osv.

Jag kan bli riktigt arg när jag hör tjejer hålla på sådär....
Vart tog det vägen att vi ska försöka lära våra barn att de duger som de är....
Man MÅSTE inte vara som alla andra.

Om man nu tycker att man måste hålla på så så gör det INTE med barnen i närheteen... de tar efter oss från de är så små att vi knappt anar det...

Såg en dokumentär från England där de intervjuade småtjejer om fetma osv... där var en tjej .. någonstans mellan 10-12 som stod o drog i sitt skinn på magen o sa
" TITTA, SER NI SÅ TJOCK JAG ÄR"
Tror ni inte hon hört det hemma...?

Jag vill oxå gärna vara nyttig o hälsosam o har absolut inget emot det, men  vi tjejer kan väl tänka på HUR vi gör det.

Kram till alla långa korta tjocka o smala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar