fredag 27 januari 2012

Hos dr idag...


Det är med nöd o näpe o en massa mediciner som jag orkar skriva...
Idag åkte vi in alla till vår läkare.
Vi träffade en ung kille som var något hafsig men ja ja, det är inte lätt att undersöka de där små alltid
Sanna var lite röd i halsen men fina ljud på lungorna o inget i öronen...
Jojo ville inte gapa men skrek som en stucken men han såg inte så mycket iaf....
Hennes lungor lät oxp bra.
De hade båda crp på ca 40 o han ville ge dem penicilin eftersom de fått fwber igen o varit sjuka ett tag...
Jag fick oxå kåvepenin trots mitt crp på5 o mitt fin fina hb på 140 (har nog aldrig haft så bra )
Men eftersom vi alla var så sjuka o jag släpat runt på mitt sen jul så fick jagmed...

Om jag säger att mina tjejer är lika mig o min systerär det en inderdrift som heter duga...
Idag har vi försökt ta medicin två ggr...
Vi harmutat o tjatat oförklarat o tom hotat...
Cola, godis, honung, sylt... You name it
Sanna har varit lessen arg o helthysterisk o spytt båda ggr för att det är sååååå äckligt
O jojo likadant....
Vem cvill göra detta tre ggr om dan?
O varför måste destoppa in en massa syntetisk smak i dessa mediciner,,,
Jag smakar alltid och så även denna gång....
Fy farao vadäckligt...
Inte konstigt att hon kräks... hon spyr nog mest av egen vilja inte av medicinen

Varför kan man inte få penicilin i suppar?
Visst det är inte heller skoj men dåär ju plågan över så fort....
Eller tabletter?
Jag kan ju se i himlen efter att de kommer äta det där... O hostmediconen smakarlakrits o det HATAR Alexandra.....
Härligt.
Ska ringa o fråga om det dör medtabletter på måndag...

Frammåt eftermiddan fick jag superfrossa i låg döende i soffan
39 graders feber...
Känns ju lite läjligt att säga attman ör döende när tjejerna har typ samma temp o springer runt o leker * sssss*
nu är det som sagt lute bättre o under två täcken o med massa kläder på är det inte såkallt heller

Hoppaas att kåvepeninen gör susen på mig som tar dem så att man kan sätta lite fart o fixa färdigt här hemma....

O hoppas att tjejerna UTAN sin medicin blir mirakulöst snabbt friska såvi kan jobba o dagisa precis som vanligt på måndag :-/

Nä nuska jag låta kroppen få en masa helande sömn
Natti natt

✿◕ ‿ ◕✿

1 kommentar: