söndag 1 januari 2012

Nyårslöften

Mitt första är väl som 90% av den kvinnliga befolkningen... Fast jag som många andra lägger vikten ;-) på att må bra o få en välmående kropp
Jag ska göra mina 25 situs varjedag precis som många andra jag känner o är med på min utmaning...
Sen blev jag tipsad av Ulrika om "plankan"...
Ska göra så länge jag orkar varje dag ( det blir iiiiinga 45 sekunder till att börja med tror jag :-/
Jag ska använda crosstrainern minst tre dagar i veckan så länge jag får ha den :-) ( det är ju pappas )
Zumba hade jag oxå tänkt göra... Men för att inte kroppen ska bli helt förstörd direkt så tar jag det sen...

Sen ska jag lära mig nåt nytt tänkte jag...
Eftersom jag e galen i garn sp blir det nåt sånt...
Jag ska lära mig göra mormorsrutor...
Det har jag aldrig gjort innan :-)

Sen ska jag bara försöka vara glad, positiv o fokusera på mina älskade tjejer :-)

Kommer jag på mer får ni veta :-)


✿◕ ‿ ◕✿

3 kommentarer:

  1. Så du har provat plankan nu! :) Jag säger ju det, den är förfäääärlig! Tänk att en minut kan vara så lång! Jag har klarat den en minut en gång, vet inte hur det gick till då men nu klarar jag kanske 30 sek, haha. Men det får man ju träna upp helt enkelt! Plankan, den förhatliga, kan vara mitt nyårslöfte också, två gånger en minut (eller tills jag stupar eller dör, dvs efter 30 sek). En vän till mig försökte vara kaxig en gång och berättade att hon minsann gör den två minuter. Men på det svarar PT Olga att det inte gör någon skillnad, en minut räcker. Ha! :)

    SvaraRadera
  2. 21 idag o dog nog på kuppen :-/
    Skönt att veta att man kan stann på 1 mimut :-D

    SvaraRadera
  3. Jag har hetsat min kollega på jobbet att vi ska göra plankan varje morgon och lunch. :) 24 sek klarade jag, haha, men jag följer iaf nyårsutmaningen!

    SvaraRadera