tisdag 12 juli 2011

jobb o cykeltur

Just nu är vi inne på dag  4 där vi går om vartannat....
Dvs att gubben jobbar natt... jag jobbar mitt på dan ... sambon sover en liten skvätt innan jobb igen o när jag nattar de små vid 19-19,30 sticker han till jobbet igen :-/
Bara imorron natt sen har vi iaf en kväll.... då vi säkert somnar kl 20 vi med...

Imorron ska jag köpa en stoooor väggkalender så jag har bättre koll på  när han jobbar...
Jag som hade tänkt cykla en sväng o plocka lysing imorron eftermiddag ( trodde han skulle vara hemma )
men vi får antingen ta vagnen, vilket vi faktiskt skulle kunna göra... eller vänta till torsdag...
Nåå, blir det inte regn tar jag cykelvagnen o tar med båda två....

Måste bara komma på ett bra sätt för Jojo att sitta...
Hon sitter som en påse nötter tycker jag....
Hon halkar ner o hjälmens bksida är liksom för stor...
Men eftersom det faktiskt är lag att de ska ha hjälm så är det klart att de ska ha... o det hade de haft även om inte det var så...
Funderar på att sätta en kudde i ryggen o kanske nåt framför så hon kan ha benen mot... eller på nåt sätt staga upp henne :-/

Det är likadant för loppan men hon har ju lite bättre koll med hjälmen, men även hon sitter med hakan neråt....
KUDDE måste testas ( i ryggen )

Nån annan som kör cykelvagn???
Hur gör/ har ni gjort???

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar