måndag 11 juli 2011

Vilken morron...

* flapper flapper flapper*
vi smög ut näsan ur tv rummet
Loppan blev rädd o jag hoppade till...
En stor fågel var i vardagsrummet
Den flög som en galning in i fönstrena...
Välte krukor o glas...
Till slut fick jag med hjälp av en filt in den i bara ena vardagsrummet...
När den utmattad satt o flåsade la jag filtrn över den o jag kunde lyfta upp skatan.
Alexandra fick titta på den o sen gick vi i samlad trupp till kökstrappan...
Jag la ner fågeln på gräset tog av filten o en stund bara tittade den på mig.
Sen flög den sin kos.

Vilken dramatik!

A: mamma fåglen fali...
M: nej den är inte farlig, mamma hoppade bara till för att jag inte visste var det var... Den var nog mest rädd.
A: flög in i fönstet-gick sönde...
M: fönstret gick inte sönder , det var krukan som gick sönder. Fåglarna ser inte fönstret så de flyger rakt in i dem, de tror att de kan komma ut.
A: dumma fågel flyga in mitt hus. Mamma stäng döjjen.
M: nä det tror jag inte behövs... Vi har ju öppet varje dag o det är bara en fågel som flugit fel...
A: dumma fågel bajsa govlet
M: han var ju jätterädd, då gör de det
A: tacka fågel ont magen.
A: MAMMA, DUMMA FÅGEL BAJSA MIN FOTBOLL. DUMNA DUMMA
M: äh det är bara att tvätta bort
A: ja jag jöja hälv.

Jaaa, vilken dramatik :-)



♥ . .))(
♫ .(ړײ) ♫.
♥ .«▓» ♥. PUSS O
♫ ..╝╚.. ♫. KRAM


♥ . .))(
♫ .(ړײ) ♫.
♥ .«▓» ♥. PUSS O
♫ ..╝╚.. ♫. KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar