måndag 25 juli 2011

Värre än mig

Jag e snåååål * ja ha ha*
jag kan inte sticka under stolen med det :-)
När jag sitter på tradera.... Brrrrrr så snål jag blir
När jag handlar ... Uuuuuuuh

Jag är inte så snål att jag inte köper nåt...
Köper gärna till barnen om de behöver nåt ( helst på rran såklart ) men jag köper nästan inget om det inte BEHÖVS.
Kan ju ha med att det inte klirrat sådär otroligt mycket i kistan den senaste tiden.
Men jag känner att det är en ganska bra filosofi
Varför köpa en ny vinterjacka om det redan hänger tre i garderoben... det räcker inte med " jag vill " längre...
Både ekonomiskt o lite miljötänk :-)
Nu har jag visserligen handlat en massa... Men eftersom loppan växt ur ALLT så behövdes det.
Har handlat innan o igår ännu mera :-)
3 par byxor o 2 tröjor.
Stackars Jojo får ingenting... men den ongen har ju full garderob i år framöver :-)

Men hallå, höll på att glömma om den som är värre...
I affären igår skällde en kvinna i typ 60 års åldern på affärsinnehavaren...
Sockret var sååå dyrt, hela 22 :-. Det var inte konstigt att hon inte handlade där.
Han berättar lugnt att inne på MAXI kostar det ca 20:-
Willys tar bara 17-18:- gnäller tanten...
Men snälla du... ta bilen till willys då o betala 45.:- i bensin o låt oss andra tycka att det är superbra att ha en affär så nära

Nu slutar snålkärringen för nu ;-)

♥ . .))(
♫ .(ړײ) ♫.
♥ .«▓» ♥. PUSS O
♫ ..╝╚.. ♫. KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar