fredag 13 maj 2011

äta kaka/ha kvar kaka - svårt att välja?

Man e ju runt lite överallt o läser på bloggar o vissa gånger blir jag mer förvånad än andra....
Ibland till o med värre än det....

Jag vet att jag pratar om min kroppshydda ibland... o många andra gör det oxå...
Men man kan väl inte skylla det hela på graviditeter... eller?
I min värld förändrar en graviditet SJÄLVKLART kroppen... det får man väl lixom ta med i beräkningen... gör man inte det är det kanske fel...
Om man går upp en massa är det väl knappast graviditetens fel...
Om jag inte kommer ihåg helt fel så behöver man 1 eller två äpplen mer om dagen... det är allt...
Om man stoppar i sig för man e sugen e det bara upp till en själv....
Nu har ju vissa en sån där kropp som bara tjoff e som vanligt igen... o visst det kan väl kännas orättvist... men de ALLRA FLESTA får ju jobba en del på det där...
Lite extra hud o bristningar finns kanske kvar...
men att vara bitter på en graviditet hjälper väl inget...
Det är en kärlekshandling att bära sina barn för mig o därför har jag svårt att förstå en sån tanke...
Jag ÄLSKAR inte mina bristningar, men kommer ALDRIG skämmas för dem... de finns där för att jag har mina älskade barn.


För mig är tanken att äta kakan o ändå ha den kvar svår att få in i ett familjeliv.

Kram på er alla mina nyfikna vänner

2 kommentarer:

  1. Vad skall jag skylla på då jag har ju inte ens varit gravid. =)

    SvaraRadera
  2. Sympatigravid 2 ggr räknas väl hi hi hi

    SvaraRadera