onsdag 6 april 2011

Dagis grrrrr

Igår var verkligen inte den bästa dan i mitt liv....
O till på köpet ringde dagis-tanten från kommunen ....
SUCK
Jag blir sååå trött.

Hon säger...
ja ni hade ju lagt in om inskolning från 16 juni, eftersom du börjar jobba den 1 juli..

Personalen vill helst att de skulle börja 2 veckor innan för att barnen ska komma in i det lite innan sammanslagningarna i sommar....
Jag svara....
Öööööh, men vi har ju pratat om att vi har fixat det så att de kan vara hemma till 15 Augusti. Det har vi pratat om 2 gånger förra månaden....

Tant svarar.....
Åååh då måste jag ha missat att skriva in det.... men ni får iaf "v" som ni önskat....

Jag häpnar....
Det var inte ens med på vår lapp.... vi hade E o A som första o andra...

Tant ...
Ja, men det går inte på någon där... det e fullt på dem... Det är syskon som ska börja...

O det måste väl även du förstå att de måste få gå före....
Jag.....
Klart jag fattar det ( men hur många syskon i ett - ett o ett halvt - två årsåldern finns det i byn????)


Hon hade på vårt tredje val 2 som inte hade syskon som hon kunde flytta på...
Vi tackade ja muntligt till den men tänker stå kvar på vårt första val....
Sen började jag rälna....
Bara på det dagiset som vi nu fått plats på så ska 8 st sluta ca 12 barn kvar.... 2 som inye hade syskon.... Det innebär att de andra 6 som börjar igen är syskon till de barn som är kvar....?
Har go lust att ring o kolla med dagis...
Speciellt efter jag hörde samma historia från en kompis om hennes syster.... hon kör låååångt för att lämna lilltjejen medans brorsan går på dagiset i byn... medans vänner med bara ett barn får plats...
Märkliga regler de där kommuntanterna har...

Nu är det så att 3;e handsvalet är säkert inget hemskt ställe... jag tyckte bara inte helt om den något trötta o inte helt "trevlig- mot besökare" personalen.
Vi får väl se vad tjejerna säger å gå efter det....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar