söndag 10 april 2011

Tidigt morron- äventyr

Redan 8,30 var vi klara med välling, kaffe o picknickpackningen....
Vi tjejer skulle ut på äventyr medans pappa sov efter nattjobb...

Första anhalten var skolan...
Vi gick igenom den...
Där har min mobror gått när han var liten.
Sen kom vi till snigelforsen...
Går man snigelstigen blir man lite trött... så när grusbiten tog slut så ställde jag mig på ståbrädan...
Mamma fick putta upp 24kg barn + vagn för den rätt hyggligt branta asfaltsbiten....
Hon flåsade lite när vi kom upp på toppen av skidbacken....

Där uppe fanns hästar :-D
KLOPPKLOPP

Fast det e trist att de tar bort alla lekplatser runt omkring....
Vi tänkte ha skattjakt på dem så e det nån som har nåt tips så tar vi gärna emot det :-D
Vi känner en som rivit massa lekplatser....
De är visst inte EU godkända längre säger de vuxna :-(
Jojo satt o tittade på mig från vagnen
Hon ville nog gärna rida på hästarna hon med....
Å såklart fick hon det :-D
Hon tyckte att det var jätteskoj.
Vi gick vidare en lååång bit till o kom till en liten skog med lampor....
O sen var vi på den rätta lekplatsen :-D
Jag sprang som en toka bort till rutschkanan...
Jojo o mamma käkade lite banan på bänken.
Swisch :-D
EN TILL
Sen fick jag åka med Jojo :-D
Det ville jag måååånga ggr.
Det är en lång kana...
Jojo tyckte det var både roligt o läskigt :-D
MAMMA, GUNGA BÄTT ( bäst )
Jojo älskar oxå att gunga.
Sen hade vi vatten o kex paus...
Jojo gillar att mumsa mariekex.....
Äntligen är det Mariekexsäsong :-D
Jag äkte motorcykel...
O så ville jag att Jojo skulle åka med :-D
Lite utsikt från toppen av vår snigelstig...
Jag klättrade upp på ett staket för att se bättre...
Där nere fanns en liten bäck. med vattenfall
Typ 150-200 m hemifrån sa jag
MAMMA, JOJO SOVA
Hon satt upp o somnade så mamma la henne ner i vagnen
Hon fick stå utanför köksdörren medans mamma o jag åt lite...
Hon sov så i 1h 40m

Puss o Kram
Från oss
o,,,o /),/)
( ' ; ' ) ( ' ; ' )
(,,)-(,,)(,,)-(,,)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar