tisdag 28 juni 2011

Alkohol

Visste ni att i Hallands län dricks det MYCKET.
Bara i Stockholms län finns det färre nykterister än här...
Men hur mäter man det???
Alla nykterister är inte AA medlemmar.....
Kommer ihåg en enkät vi skulle fylla i på jobbet en gång.... o jag som då drack kanske 1 flaska vi eller 2 (nån gång) hamnade på illande rött :-/
Nu tar jag ett litet glas vin nån gång men hade säkert hamnat på gult ändå ;-)

Hörde någon berätta om en inringning till jobb å natten....
Den inringda sa nej jag har tagit två glas vin så det går inte...
Va???? två glas vin ... på en söndag- du e iiingen ungdom längre utan 45 år....
Hade någon sagt så till mig hade jag blivit mäkta arg "på min lediga dag"

Vem säger att man bara får dricka vin fradag- lördag????
Är det inte helg när man e ledig???
Så är det här i familjen eftersom sambon jobbar nätter nu...
Igår bar det helg o vi åt tacos o delade en flaska vin :-D

Lite tankar från mig
Kram

1 kommentar:

  1. Att dricka lite vin mitt i veckan är enligt mig vuxenpoäng, bra sådana. Det visar ju ändå att man dricker det för att det är gott och inte för att bli full som åtminstone jag gjorde när jag var 15.
    Jag saknar mitt vin nu när jag är gravid och jag tillhör dem som gärna tar ett glas mitt i veckan för att jag tycker det är gott ;)
    -Ninis-

    SvaraRadera