söndag 12 juni 2011

Tack o lov för alla mammor...

Ja, det e tur att det finns mammor
Världen hade slutat snurra utan dem.....
Pappor e självklart bra... men det är inte dem som får planeten att gå runt...

Det sägs att små barn "gör en sak i taget " o det stämmer väldigt bra.... de glömde bara halva meningen " o de av manligt kön stannar kvar i den fasen..."

Nu är min tanke på sjukligheter....
O alla som haft en sjuk pappa hemma vet nu säkert vad jag menar.
När mannen e sjuk.... jaa, då e han sjuk....
När kvinnan e sjuk, jaa då e hon sjuk MEN ungarna ska ha mat, de ska skickas till dagis/ skola mm mm
Kanske är det för att mammorna är mer hemma....?
Eller så är det nåt helt annat...
De som inte känner igen det här - tur ni har... eller Oj vad ni är nyförälskade *ha ha ha*

Multitasking e verkligen nåt som vi kvinnor är bra på.... o mesar e vi definitivt inte...
Nån som tycker det är dumt... dumt att vi gör så o inte bara lägger oss ner o " dör " lite vi med...?
FEEEEL inställning.
Det är väl bättre om männen ställer sig upp en eller två ggr när de är sjuka med... eller?

Total jämnlikhet strtar med seriös genmanipulation.... så " enkelt" är det

Nu får ni dock missförstå mig rätt... vi är inga grottmäniskor här heller ;-)
många saker går inte att jämna... tex hysteriska barn på natten... skriker de mamma så duger verkligen inte pappa osv osv.
Annars klipper jag gärna gräset medans mannen gör mat :-D

Det är ju bara så att vissa saker stör en lite mer än andra :-D

DET ÄR NYTTIGT ATT VARA OLIKA :-D
Tänk vad trist det hade varit annars....
Att bara bo o leva ihop med "sig själv" - trist... eller då kan man ju i alla fall göra det själv....

Swn måste jag ju få säga att de som går med måttstocken eller timern på det man gör för att dret ska vara lika... de har missat det stora hela totalt i min bok....
Det är inte jämnlikhet för fem öre enligt mig...

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar