torsdag 23 juni 2011

Allt om kläder

Med tanke på mitt inlägg om kläder o garderober.....
Jag blir lite galen ibland...
Det är meeetervis med tvättrådslappar i barnkläder...
Många gånger är det 2,3,4,5,6 st i ett plagg.
Trots detta krävs det att förstoringsglaset är med JÄMT för att se den lilla nuffran som visar vad det är för storlek...? - OM MAN HAR TUR...
För inte bara att det är smått... det ska sys i en blek gul eller rosa färg med... *SUCK*

Jag klipper... sprättar ibland bort mina egna för att det kliar eller sticker eller bara allmänt är i vägen...
Vilken bebis säger det till sina föräldtrar????

O när jag ändå är inne på ämnet kläder o skäller av mig lite....
VARFÖR???
Har inte tänkt på det innan, men igår när Lucas var här o hälsade på så slog det mig....
Hans t-shirt är typ 10 cm (minst) längre än Alexandras.... I SAMMA storlek....
Hennes blir ju korta direkt o är de lagom så är det ALLTID en glipa....
Kanske inte så trist nu på sommaren men en svalare dag är det KALLT.
O vad e vitsen...?
Att man ska se rumpan på tjejerna...?
Jag kan inte komma på nån annan....

Läste med ett halvt öga häromdan något om att kläder borde vara i storlek inget annat o det kanske hade varit lite tråkigt kanske... men i alla fall mer åt det hållet....
En tröja med bil på innebär ju inte att det måste vara en kille som sitter i minvagn o kallas Josephine.... eller en röd/ rosa tröja måste ju inte alltid ha glitter. rosetter eller vara "figursydd". för det finns ju killar som gillar det med :-D
Oj här snöar jag runt ;-)
Hoppas det gick att förstå...
*hi hi hi*

Kramen på er

1 kommentar:

  1. Håller med dig fullt ut.


    PS!
    Såg att Lindex har en tröja med en rosa bil på, cool ;)
    -Ninis-

    SvaraRadera