onsdag 2 februari 2011

Är det bara vi???


Är det bara mina små sötnosar som sover som krattor på kvällarna...
Eller nej, det blir fel...
Stora Loppan somnar gott efter sin välling o sover faktiskt som en ängel tills hon oftast vaknar av läskuga drömmar någon gång mitt i natten... men när hon var liten var hon precis som lilla humlan e nu....
Hon somnar gott men vaknar efter 30-60m - får nappen somnar om ... vaknar efter en stund får nappen.... ibland somnar hon inte om men ligger o ylar ett tag... o sen somnar hon igen...
Hon har vant sig med att inte få komma upp o gosa igen...
Just den biten är mycket lättare med lillasyster... storasyster skrek till hon spydde o då har man inte hjärta att hålla på med sånt mer....
Efter det att hon hållt på så där ett par timmar eller mer ibland somnar hon "på riktigt"
Nu är hon ju på väg in i nästa utvecklingsfas med stora steg... o när man slår ut 7 utvecklingsfaser på ett år så är det kanske inte så konstigt att man sover lite skruttigt ibland...

Det känns inte som nåt problem... jag bara undrar om det finns fler som våra...

Har märkt att när det gäller sömn så pratar man inte särskillt mycket om de som inte sover så bra ...
Det e nästan lite tabu ibland... speciellt om nån börjar med att säga att deras sover o alltid har gjort det....
Eller är det bara jag som tänker så...

De nätter jag sovit HELA NATTEN sen första tjejen kom kan jag nog räkna på ena handen :-/
Det låter hemskt .. men egentligen e det inte så farligt... vissa dagar är man lite trött o sur bara ;-)
Men vad hade man annars räknat med när man skaffade smått... inte att sova mer ialla fall...
Jag är lycklig att jag fått barn som kan sova lite på morgonen ...

Hoppas ni får sova i natt
Citerar en mamma
" Varför var det ingen som berättade att man får sova så sjukt lite med småbarn i huset"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar