tisdag 22 februari 2011

sprängd anka? - Nej tack, vi tar MOSAD

Igår tog vi en promenix till ankorna i solen...
Vi hade redan varit på bibblan o sen mellanlandade vu hemma för lite mat till Jojo.
När vi klädde på oss för att gå somnade Jojo i hallen innan vi ens kommit ut :-D
När vi kom där uppe på bron börjar ACKA låta jättemycket....
De var säkert hungriga...

När ,am kastar bröd till dem är de ÖVERALLT...
Jag kunde nästan klappa en idag :-D


Kast kast...
MAMMA MEEEER
Jag fick bröd av mamma o skulle vända mig om för att kasta till de som stog bakom mig... men *PLADASK*
Det stog en ACKA alldeles bakom mina fötter...
Jag snubblade o ramlade...
Mamma såg bara en rosa hög med två vingar som stack ut på varsin sida :-/
Ankan skrek o flaxade iväg när den kom loss....
Jag så -
OJ DÅ.....
MAMMA ACKA *fniss fniss*
O HEJ O HÅ

Ja det blev nästasn en söndagsmiddag... men som tur var flaxade den ju bara iväg utan att bitas eller nåt....
Men han aktar sig nog för att gå för nära rosa klumpar i framtiden :-D

Puss ♥ kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar