måndag 28 februari 2011

♥MINA BEBISAR♥

LOPPAN

När fick du reda på att du var gravid? april 08

Blev det en chock? Lite granna. Vi hade väntat väldigt länge...

Hur gammal var du? 31

Hade du mycket halsbränna? En hel del från mitten o frammåt ( ja bebisen hade en massa hår )
.
Spydde du mycket? Bara de två gånger jag var sjuk... en gång i mitten då jag åkte på matförgiftning o en omgång maginfluensa4 dagar innan bebisen kom

Var det någon favoriträtt som ändrades? Kunde inte äta bacon o blev galen i mjölk o leverpastej
.
Hade du mycket foglossning? Lite grann, men inte så farligt.

Hade du sammandragningar? Ja, en del mot slutet

Ditt sf mått som störst?38 -39 ?

Har du fått bristningar? Inte en enda...

Trodde du att det var en pojke eller flicka? Var säker på att det var en pojke.

Hade du mycket vätska i kroppen? Nej, nästan ingenting.

Hur mycket gick du upp i vikt? Typ 9kg

Hur ser du på graviditeten idag? Ganska enkel... förutom högt BT spm skulle mätas ofta

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville ha vaginal förlossning efter ett skönt bad i jättebadkar o akupunktur o sånt... men nej nej

Gick du över tiden? Nej.

Födde du för tidigt? Nej, födde i 39+3

När började din förlossning? På morgonen efter igångsättning.

Hur lång tid tog det? Ca 2,5 timme

Hur mycket var du öppen när ni kom in? 0 cm

Vad tyckte du var jobbigast? När jag ville krysta o inte fick.

Var du rädd för något? Tror inte det... hann väl inte :-D

Grät du? Ja, när jag fick upp Tussen på magen

Skrek du? Ja.. fast inte så mycket o en bra BM fick mig att använda det i kraft istället

Tog du något smärtstillande? Lustgas

Blev du sydd? Ja, blev klippt

Dragen med sugklocka? Nej

Hur många var inne i förlossningsrummet/operationssalen? 4 st. jag o pappan, BM o USK, ett litet tag var där en läkare o en annan BM som låg på min mage...

Hade du någon nära med dig? Min sambo

Hur stor var bebisen? 3310gram och 48 cm ♥

Blev det en pojke eller flicka? Flicka, så vi hade fel :-D

Vad fick den heta? Erna Linnéa ALEXANDRA

Hur ser du på förlossningen idag? UNDERBART! Smärtsamt men underbar♥

Var allting värt det? JA :-D




HUMLAN

När fick du reda på att du var gravid? oktober 09

Blev det en chock? Ja :-D men väldigt glad

Hur gammal var du? 312

Hade du mycket halsbränna? ALLTID ( ja bebisen hade en massa hår )
.
Spydde du mycket? Nej, men mådde så illa i början att jag fick medicin

Var det någon favoriträtt som ändrades? Kunde inte äta bacon denna gången hellero blev galen i Coca Cola ( som egentligen inte är gott)
.
Hade du mycket foglossning?Ja en del

Hade du sammandragningar? Ja, en del mot slutet

Ditt sf mått som störst?44

Har du fått bristningar? MASSVIS

Trodde du att det var en pojke eller flicka? pappan trodde pojke, men jag var lite inne på tjej..

Hade du mycket vätska i kroppen? Nej, bara lite

Hur mycket gick du upp i vikt? Typ 12kg

Hur ser du på graviditeten idag? Ganska bra... förutom ett ibörjan högt BT som skulle mätas ofta

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville ha vaginal förlossning men hade inga drmmar om sköna bad efter första BM sagt att det kunde gå lika snabbt nästa gång

Gick du över tiden? JA ( supersegt - 9 dagar )

Födde du för tidigt? Nej,

När började din förlossning? På natten den 13 juni

Hur lång tid tog det? Ca 1h o 20 minuter ( inne på Bförlossningen)

Hur mycket var du öppen när ni kom in? 8 cm

Vad tyckte du var jobbigast? Mellan krystvörkarna när huvudet var på väg ut

Var du rädd för något? Tror inte det...

Grät du? Ja, när jag fick upp bebisen på magen

Skrek du? Ja.. mer än under första förlossningen :-/
Det var visst vanligt enligt BM på BB

Tog du något smärtstillande? Lustgas

Blev du sydd? blev klippt igen o syddes sen på operation.

Dragen med sugklocka? Nej

Hur många var inne i förlossningsrummet/operationssalen? 4 st. jag o pappan, BM o USK, när bebisen kom fanns det en BM till där

Hade du någon nära med dig? Min sambo

Hur stor var bebisen? 4240gram och 49 cm ♥

Blev det en pojke eller flicka? Flicka

Vad fick den heta? Lise Linnéa JOSEPHINE

Hur ser du på förlossningen idag? Smärtsamt men underbar♥ Dock hastigt slut eftersom lilla Josephine o pappan försvann med en gång för att hon var blå.

Var allting värt det? JA :-D helt klart

En snabb berättelse om mina bebisar
Någon mer som tänker göra denna lilla lista???

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar