onsdag 2 februari 2011

VÅRLÄNGTAN

Först satt jag o tänkte -BLÄÄÄÄ, när jag hörde regnet mot fönstret...
O sen slog det mig att JIPPIE, då kanske den nedrans isen o snön försvinner lite fortare.
När vi var ute sist gjorde Loppan inget annat än halka o ramla... o när vi kom fram till lekplatsen var det så höga vallar att vi inte kunde komma in :-(

Jag vill att tjälen (?) ska släppa så vi snart kan slippa nomaderna som verkar flytta från ena sidan tomten till den andra 10 ggr varje dag.
( den hemliga ( ööööh jätte) rökrutan ligger bakom folkets hus- vår granne...
Å då traskar de rakt igenom vår infart å slänger det de har i händerna... inte skoj när man har småbarn som ska öeka där sen...
Så fort det går ska vi få ett staket där :-D ( helst med taggtråd ;-) )

Å när det blir vår på riktigt ska vi ju sätta upp vår russelkana... med tillhörande invigningsparty... Vi måste ju ock kapa den lite eftersom den e 7 m lång ;-D

Sen blir jag vårsugen VARJE gång jag ser mina smått galna orkidéer... de bara blommar o blommar.... nya knoppar igen :-D
Å så ska jag knåpa ihop de nya odlingsreglerna i pumpatävlingen å se om de blir godkända..

P prets nyhet blir att läsa på hur man odlar ingefära.... min rot har skjutit grönt :-D

Nu längtar jag SJUKT mycket till våren....
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar