måndag 22 november 2010

Beundrar vissa mammor :-)

Igår läste jag ett FB inlägg....
Det var en mamma som var tacksam för att hon fick uppleva sitt barns tvåårsdag - det var ingen självklarhet...
Jag lider ibland med denna mamma....
O hon e bara sååå stark!

Å så tänker jag på min lilla Sessa...
Hennes start blev inte riktigt som man tänkt....
De första tre månaderna var det ideliga sjukhusbesök - avd 17 Neo, ögon, röntgen , barnavd mm mm
En massa mätningar ul titt i ögon.. skickandes av bilder o annat till experter här o där...
Blodprover, gentester mm mm  - Listan kan göras lååång...

Sen blev tigerbebisen sjuk... först en hostbakterie = antibiotika...
Sen en rejäl förkylning på det med ännu mera hosta.... hon har nu varit sjuk i  snart 6 veckor :-(
Vi har alltså på hennes 5månader o 10 dagar långa liv haft en  andningspaus på en månad där vi BARA hade ett läkarbesök o ett BVC besök....

Å Ändå känner jag att det är INGENTING jä,fört med denna andra mamma....
;om lilla är frisl i övrigt- det kanske finns en risk att hon skulle kunna vara liten...
Men vadå... vad gör det egentligen :-/ :-)
Jag behöver inte oroa mig för att hon o vi ska få uppleva hennes tvåårsdag.....
Jag är bara så glad o TACKSAM för det....

Älskar min lilla tiger i leoparddräkt :-D

1 kommentar:

  1. Tänker också ofta på mamman, hon är helt otrolig! Orkar gå upp mitt i natten för att ge sprutan som man vet knappt hjälper :( oroa sig dygnet runt för prinsen... Blir bara så ledsen när jag tänker på dem!
    Sedan har ju inte ni haft en dans på rosor heller... Hoppas innerligt att det ordnar sig!
    Min systerson låg i skena några av sina första 6 (?) veckor, han var hur nöjd och glad som helst och är i dag en kille som älskar livet:)
    Hoppas att ni snart har benat ur alla oklarheter och fått svar på era frågor!
    STOR Kram!!

    SvaraRadera