lördag 27 november 2010

Torsdag - en snödag

Det var  fortfarande en massa snö ute ....

Jag åt hela 140 med majsvälling idag på morgonen :-D - Mamma hade bytt flasksort.

Mamma hade ett hiskeligt humör på morronen men det gick över rätt så fort.-
Hon började töma skafferit på pet o glas o annat o då blev det mycket bättre...
Vi ska städa iordning skafferiet för det behövs...
Jag fixade iordning en Te- låda..

Den blev jättebra :-D

Efter lådan hjälpte jag mamma med disken...
Jojo satt o kollade in hur man ska göra :-D
Bestefar kom o vi tog en kopp kaffe...
Sen somnade Jojo....

När Jojo vaknade gick vi ut...
Det e en massa härlig snö ute... men idag var det ingen snöbollssnö...


 Jag hjälpte mamma att sopa...
 Vi sopade tull trappan med :-D

 Mamma hade packat in Jojo rejält....
Sen var det kvällsmatsdax...
Vi åt lax o mos.... MASSA mos...
För första gången tyckte jag att det var jättegott... ville ha mer mer mer.

Jag o jojo somnade jämte varandra... jag somnade gott men jojo vaknade så fort mamma la ifrån henne nånstans....
Sov sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar