söndag 21 november 2010

Lördag är pappas dag :-D

Idag är ingen vanlig dag...
För idag är det pappas födelsedag...
HURRA( Alex ) 
HURRA ( Jojo ) 
HURRA ( Mamma )

Dagen började med att Jojo kräkte ner mammas rygg....
Det var välling överallt :-(
Mamma fixade till sig o golvet o sen gick vi ner...
Det var jättefint ute :-D


Tanken var att vi snabbt skulle smyga ner för att pappa skulle få sin födelsedagssovmorgon....
Vi var inte snabba, inte så  tysta... men jag tror vi lyckades utan att väcka pappa allt för mycket :-D

Vi pyste runt lite o sen somnade Jojo...
Mamma hade tänkt göra kaffe o sånt när Jojo vaknat o då skulle vi sjunga för pappa....
Men då kom bestefar...
Han hade köpt med sig saker till pappa som vi slog in i mitt fina rosa Nalle Puh papper.
Bestefar gjorde kaffe o vi gick upp.
Pappa hade redan vaknat o stog i duschen....
Vi fick sjunga riktigt högt för att han skulle höra :-D ...

Pappa fick en massa medicin....
säger han att det är i alla fall...

Jag o mamma gick ner till affären....
Meningen var att vi skulle tagot med pulkan, men det var bara asfalt hela vägen...
När vi kom hem var vi ute i trädgården o kastade snöbollar :-D




Vi har nu fyllt en spann med vatten så nästa gång det blir fryskallt ska vi göra islyktor precis som "tant" Eliza gör :-D


Jag har  fått smaka lite majsvälling :-D
Den var goare...
Men jag e inte så sugen på varken det eller annan välling :-(

Pappa gjorde JÄTTEGO mat.
Det blev kött - stek, sås o potatis med "SSS" till (sylt)
Såsen var näst..
Jag sa "Me"
o pappa hällde upp
"Ti ( en till )
"Tiii"
O sen
"lite ti"
Pappa o mamma tycker att jag e duktig...

Jag somnade med mamma....

Josephine var inte skoj....
Pappan hade åkt till jobbet o liten bara gnällde...
22,30-23 somnade hon o jag kunde lägga henne i vagnen...
Snorigt hostigt o mest bara gnälligt....
Tänkte att det kanske är så att det skulle kunna vara en ny tand på G mitt i denna hiskeliga förkylning...
Vid 00 tiden vaknade Alexandra till....
Istället för att ha två halv - helvakna små lade vi oss alla i stora sängen...
Vi somnade ganska så fort....
Jojo hostade o tappade nappen ett par ggr men sen
TJOHO!!!!
Vaknade ..
kollade kl.....
6,58
:-D
Jag hade sovit 5 timmar i ett svep...
I alla fall har jag inte vaknat så att jag minns det :-D
HÄRLIGT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar