fredag 5 november 2010

Nya tider...

Idag efter vällingen satt jag o mamma o pratade färger....
Jag berättade att det var *Olivia* - färg på våra tvättlappar....
Mamma sa att det heter RÖD...
Jaa Olivia :-D
Mamma säger igen att det heter röd och att det är Olivias favisfärg.... nästan allt är RÖTT
Hmmmm skumt det där.

Mamma skulle till dr idag så vi körde henne dit...
Sen körde vi runt lite o så...
Min mamma säger att hon ska få glasögon... undrar hur det kommer att se ut :-/

Mamma säger att en ny tidsepok har kommit...
*De våta sockarnas tid* är här.
Det är så gott att ligga o dra i dem o sen dra ner hela foten till munnen så man kan smaska _D
Bestefar kom med en yogaboll till mamma idag....
MIN.... MIN..... MIN
Men mamma säger att allt inte är mitt...
Fet tror jag inte på...
Vi hade ett samtal om det med eftersom jag tog Jojos ballong o docka o kanin o sutt o bitring hela tiden :-(
Men i alla fall så kan man studsa på den bollen...
Jag älskar det.... O JOJO viner av förtjusning när jag gör det :-D
Det tog lång tid att somna idag... det var någon som sjöng ute på gatan... sen kom det en massa moppar o sen glassbilen o andra bilar....
Efter låååång tid tog jag katten o somnade....

Jojo gillar förresten att vinka nu när hon lärt sig det...
Vinke vink :-D


Dagens nya ord;
GIBBTGUBBT - Gubbe

Dagens favoritord;
SJUSSA - Josephine
MER

1 kommentar:

  1. Noah har upptäckt er Oliviagadget :) Helt facinerad :)
    Det där med färger är inte helt lätt faktiskt ;)

    SvaraRadera