torsdag 4 november 2010

SJUSSA NININ :-D

Vi har haft tvättdag...
Jag hjälper gärna mamma att slänga in saker i maskinen o trycka på lnapparna... fast bara de jag får trycka på å bara en gång...
Senhjälper jag henne att skaka kläderna när de ska hängas upp... eller kommer med galgar...
Mamma gillar att jag hjälper till....
För det mesta...

Bestefar kom hit på en kaffe...
Det var mysigt.

Jag o mamma o lillasyster gick upp.
Vi skulle låta pappa få vila lite eftersom han e sjuk...
Jag ritade en teckning till min farmor.. för hon fyller år på lördag... vilken tur att vi ska dit då :-D

Å sen läste vi böcker om bebisdjur...
Mamma försöker lära mig att gris är gris o säger Oink oink... å inte en  MU.
Jojo ville gärna bita i böckerna, så jag hittade en annan prasselbok som är till bebisar istället...
Den gillade hon.




Vi packade ner lite kläder som vi ska ha med...
Det blir en STOOOOR packning :-)

Vi fick ju en kanin och en nalle av gammelmormor.
Jag fick ju välja o gav då kaninen till Jojo...
Den heter SJUSSA :-D, det bestämde jag idag :-D


Dagens nya ord;
OST
MAMAN - Banan
MÖN - Mjölk
CHISSLA - Kittla


Dagens favoritord:
SJUSSA  - Syster , Josephine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar