söndag 21 november 2010

Snön vräker ner, Tiddelipom. Allt mer o mer Tiddelipom

Jobbig natt för mamma o Jojo...
Hon har hostat nästan hela natten...
Men jag sooooov :-D
Jag har varit jätteduktig o sovit heeeela natten i min egen säng... o vaknar sådär 7-7,30 å ropar på mamma ... hon e alltid vaken då verkar det som o ropar tillbaka att jag ska komma in till stora sängen...
Där har jag min PAJ ( pall ) så att jag kan klättra ipp å säga gomorron till Jojo <3.
Vid frukostbordet hade vi skoj igen :-D
Pappa  gjorde citrondricka o när han snurrade runt i vattnet flöt botarna jättefint :-D
Jojo blev hel faccinerad,,,

 Jag tyckte det såg rätt smarrigt ut...
Pappa döpte om mg till figaro :-D


Det är väkdigt mysigt att ha en lillasyster p väldigt skoj att hålla henne :-D

Jag o pappa åkte till doktorn igen...
Dr Tommy förstod att vi kom in igen eftersom det inte släpper...
Men det är fortfarande bara en förkylning med rejäl hosta :-(
Han sa att jag kunde ta nässpray för att svälla av lite....
Visste ni att rekomendationen på nässpray är "knäpp"
Den är satt på 7 månader för att " barnen kan tycka att det är läskigt"... det är exakt samma saker i som i pipetterna :-/
Trodde man som förälder skulle kunna testa o bestämma det själv....??!!

Det SNÖADE :-D
Pulka pulka pulka....
Fast mamma säger att det måste bli lite mer först.... :-(


Jag fick några pengar av Weuwa...
Det e sååå kul att stoppa dem i MU (grisen)

Jag e snäll mot Jojo med.... hon kan ju inte stoppa i pengar själv så jag gör det :-D

På eftermiddan fixade mamma med nåt där uppe... jag var med henne men lekte på mitt rum...
Mamma kom in o sa
"Oj vilket fint torn du byggt"
"Jaaaa :-D"



Så här såg det ut seeeent på kvällen...
Å så här sött sov Jojo

 Mamma ville bara visa upp sina fina orkidéer som blommat sen i sommras... nu kommer det nya pluppar :-D
Hön e jätteglad för det.... o nu vill hon fylla fönstret på kontoret med....
Självklart vill hon ha fler i köket men vill först hitta hängglaskrukor...




2 kommentarer:

  1. Ja du Alex..du är nog världens duktigaste storasyster..jag har 5 stycken storasystrar så jag vet hur dom kan va..;-)
    Fina blommor mamma har tycker jag..
    Kramar till er alla tjejer + pappa..;-)

    SvaraRadera
  2. OJ.... fem stycken.... det kan inte ha varit lätt....
    Det e ju inte alltid man gillar småsyskon... som när de biter i ens buss, tar ens ballonger o sånt....
    Mammas blommor e fina men lite tråkiga....
    Man får inte leka med dem :-(
    Kram till dig med :-D <3

    SvaraRadera