fredag 19 november 2010

På resande fot (7-13 November)

Isöndags så körde vi o körde o körde...
Vi stannade som alltid i Nyängen o åt lite...
Dår blev vi prinsessor...
 Pappa säger att Jojo är " the original king Julian"
o jag sitter o väntar på en prins :-D ...

Det var mörkt när vi var framme. Vi åt lite mat o så packade vi upp paket som vi fick av farmor o faster.jag fick en jamis med NGA på o jojo fick en randig, som Olivias ;-), röd o vit randig på kvällen blev jag febrig:-( o sov inte så gott på natten. Jojo sov oxå dåligt. Så fort mamma la ner henne så vaknade hon. Det var ingen som sov så gott :-(
Jojo i frukoststass :-D

På måndan  så tyckte mamma att det var ok att jag följde med när farmor o faster skulle ner till affären. Det kändes inte som om jag hade så mycket feber. Annars har vi det som regel att inte vara ute med feber.

Sen badade jag manma o jojo... Jojo tyckte nog att det var lite läskigt så hon badade bara benen. När hon kom upp till pappa somnade hon, kanske var det därför hon var så sur.
Jag o farmor ritade lite...

Frammåt kvällen blev jag jättesnorig o fick en massa feber. Jag somnade med mamma men vaknade sen o spydde upp all välling jag ätit innan.
Jag blev jätte lessen och skrek rätt länge... Till slut lyckades mamma o pappa lura mig att dricka lite äppeldricka o så ritade jagpå mammas telefon.


Sen spelade jag lite memory på telefonen o till slut så tittade vi på lite kalle anka.
Jag var inte helt med på tanken att sova men mamma tvingade mig...

Det kom hem två gubbar till farmor på tisdan... Alla satt o åt en massa BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktopmat... men inte jag.
Jag satt i soffan å åt ett par russin, gnällde en massa o ville helst att mamma skulle sitta hos mig... men hon åt så då satte jag mig o gnällde lite i hennes knä istället...
Det var tur änd¨att jag o Jojo fick en nap på middan...
Jojo sov en timme o mamma väckte mig efter två timmar... det första jag sa var Sjussa... jag undrade vart hon tagit vägen....
Hon låg o viftade med fötterna i farmors stol :-D

Vi packade ihop alla våra saker för vi skulle åka vidare till Tomas i Falun... typ ...
Det snöade jättemycket när vi åkte så det tog JÄTTELÅNG tid...
Jojo blev jättesur i bilen...
Vi handlade på vägen å sen letade vi efter en gömd nyckel hos Tomas....
Men det fanns INGEN!!!
Det visade sig att vi letade vid fel hus...
Vilken tur att det inte var nån hemma där :-/
Sen hittade vi rätt hus o packade in oss...
Det blev seeeen kvällsmat sen somnade jag o Jojo gott...

På onsdag morron fick jag se det finaste fönster jag sett....
Jag sa med eftertryck....
*SESSA*
Visst har Tomas ett fint fönster :-D

Så här såg det ut när man tittade ut....
Så typiskt att man var sjuk :-(

Så vi tog lite morronmys i soffan med täcke o välling istället...

Hag dansade för mamma på min23 månadersdag :-D
Jag klädde på mig själv...
 Jojo satt mest o tittade o skrattade.

På torsdagen somnade Jojo i gröten igen :-/
Ibland blir hon bara sådär jättetrött på en gång.
 Zzz Zzzz Zzzz Zzz Zz zZZ z
Mamma plockade bara upp henne o bar in henne till sängen o så sov hon i en o en halv timme :-D

Så här fint var det på eftermiddan...

Pappa säger att jag kan se riktigt arf ut ibland :-D

På fredagen åkte vi in till Falun för att träffa pappas o mammas kompis Malin
Hon var rätt ok...
Jag gav henne lite kaksmulor :-D

Mali fick ge Jojo lite mat
Hon klarade det fint trots att hon inte riktigt trodde det :-D
Det så riktigt mysigt o bekvämt ut.

Mammas o Pappas kompis  Ida kom oxå...
Hon såg ut att tycka det var mysigt med Jojo i knät....

När vi kom hem lekte jag lite i snön :-D

På lördagen var det dax att åka hemmåt...
Det var mest regn o grått den dagen....
Sista 1,5-2 timmarna skrek Jojo... hon ville absolut inte sotta i bilen mer...
När vi kom in i vå kommun så sa mamma att hon gärna gick hem i ösregent...
Tror hon var trött på att lyssna på Jojo....
Till slut kom vi hem o mamma  o pappa fick en liten stunds tystnad :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar