lördag 20 november 2010

Röjardag

Det heka började sent igår kväll/ natt...
Jojo spydde ner mamma 2 ggr för hon hostar så mycket :-(
Det e tur att mamma snott så många t-shirtar av pappa att sova i :-/
3
Sen hostade Jojo Heeeela natten....
Fast hon väckte inte mig som tur var :-D

På eftermiddan åkte pappa med bestefar... han skulle köpa en kamin o behövde lite hjälp att bära.... trodde de ialla fall... men den var inte så stor.
När de var borta städade kag o mamma i den stora hallen vi har....
Den e säkert på 2 kvadrat om man höftar...
Men det blev jättefint med ett skoställ som jag hjälpte till med att flytta - det var tungt.
Nu blev det mer plats på golvet... å så fick vi plats med Jojos bilstol med :-D
Vi tog en CLEMENTINPAUS o jag matade mamma med klyftor.

Jag o mamma gjorde pastasås med kassler o medans pastan skulle koka färdigt hjälptes vi åt att plocka undan leksakerna på golvet...
Mamma sa att det var som att gå igenom ett minfält :-)

Efter vi ätit o pappa kommit hem var det dax att sova....
Då kunde mamma i lugn o ro hänga tvätt o ladda ny maskin utan att jag var med o det tog sådär lång tid som vanligt :-D
Go nattis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar