torsdag 4 november 2010

"gammelfolk" på besök :-D

Inatt testade mamma samma sak som igår natt....
Hon la mig som vanligt i min säng när vi kom upp... men istället för att dra den mot sin säng ( för att snabbt kunna stoppa i min sutt ) så stod den kvar vid väggen....
Jag sov ända till 5- nånting båda gångerna...
Mamma tror nu att det skulle kunna vara så att hon bonkar in i min säng eller nåt på nätterna....

Vi fick fina diadem av bestefar... jag o mamma testade dem... vi e såååå snygga :-S

Idag när mamma städade lite där uppe så flyttade hon min säng lite...
Hon satte den mot en innervägg istället för vid sidan om fönstret där den stod nyss... det drar lite kaööt där o speciellt om det skulle bli lite kallare ute...
Inatt provar vi detta :-)

Vi åkte in till stan... jag o pappa skulle till dr...
Först satt vi i 2 sekunder i väntrummet...
Då kom tant Ulla o hon tyckte att vi kunde ta ett hattmått när vi äbdå var där...
Det blev +0,3 cm sen sist o kurvan har blivit en kurva... det är inte bara ett rakt streck uppåt :-)
Hon, precis som mamma, mormor, moster o Anette tycker att pannan blivit lite mindre.. o hon sa det själv... det var inget mamma frågade :-D
Sen var det in till Dr Tommy...
Han lyssnade på pappa o sen på mig...
Han tyckte att det var en vanlig barnförkylning o ville inte ge mig mera medicin....
Däremot tyckte han att det var komstigt att jag fårr Ery-Max - den brukar man de till överkänsliga typer o funkar inte lika bra... o så hade jag fått för lite för kort tid... hmmmm .. det var inte många rätt till Dr Daniella....
Pappa var däremot riktigt sjuk så nu får han JÄTTESTORA mediciner o saft som luktar lakrits...
Både jag o storasyster somnade på vägen hem....

På eftermiddan kom min gammelmormor Erna... hon har samma namn som jag :-D, gammelmoster Else o mammusinen Kristian.
Jag o Jojo fick en nalle o en kanin av momo Erna... jag valde nallen... idag i alla fall...
Vi fikade en massa gott o satt o pratade en massa
Kristian o Jojo lekte buleken... hon tyckte det var skoj...
Jag pratade en del med momo Erna o visade lite saker...
Jag fick en bok av dem med... en fin teskedsgumman... den ska pappa läsa för mig imorron tycker jag

När de åkt hem busade vi runt en massa... jag fick en ny ballong av pappa ... en VIIIIT :-D
Jag dansade o hoppade så Jojo skrattade högt o sen fick vi pyjamasar på efter Jojo fick sin kvällsgröt o jag lite banan,
Vi myste...


Jag o mamma gick upp o jag o mina "NGA" (katt) somnade gott...
När mamma o Alex gick upp var jag yvungen att sysselsätta mig själv...
Jag blev JÄTTEARG på min sock som inte ville av :-(

Zzzzzzzov Zzzzzzött


2 kommentarer: