onsdag 24 november 2010

Onsdag hos ortopeden

Idag skulle vi iväg tiiiidigt med bussen...
Kl 8,24 skulle bussen gå, men den var lite försenad i snön...
Sen gick vi på hal trottoar upp till sjukhuset...
Vi fyllde på vårt busskort i receptionen o sen letade vi upp röntgen....
En tant höll i mina ben o mamma höll i mig o mina armar...
De var snälla tanter...
Efter tre bilder var de klara o då gick vi genom en lång korridor till ortopeden...
Han e jättesnäll den killen...
Han tycker att jag e så fin *hihihi*
Mamma o han pratade o sen kom de in med en märklig nyxa som var alldeles stel... den var ok o jag fortsatte att prata en massa...
Den var lite stor sa det så jag ska få en annan.

Vi hade en massa tid kvar innan bussen skulle gå så mamma gick till caféet o tog en kaffe o värmde min välling....
Jag åt den o somnade... i 10 minuter...
Sen gick vi.... jag somnade efter 2 minuter ute :-D

En halvtimme var kvar innan vi skulle med bussen så mamma o jag gick in på Myrornas :-D
Mamma valde ut tre böcker o en tidning/ häfte.... det ska Alex få av mig i födelsedagspresent...




Vi vaknade ju tidigt som vanligt...
Jag gillar att mysa med lillasyster då...


Mamma o Jojo åkte med bussen...
Jag o bestefar var kvar hemma....
Vi fixade först med välling o sånt...
Sen gick vi ut o åkte pulka o gungade o kastade snöbollar
Vi hade jätteskoj :-)
Vi gick in sen o myste lite o blev varma om kinderna igen...
Sen åt vi lite...
Mamma ringde från stan o jag pratade med henne...
När mamma o Jojo kom hem fikade vi lite :-D

Mamma sa att hon höll på att bli galen när jag skulle sova...
Det tog 1 timme o 25 minuter innan jag sov....

Jag var vaken då....
O somnade inte förrän 20,45... o efter det baknade jag var 10;e minut i en timme...
Men nu sover jag nog :-/
Kram


Mamma berättar lite mer om vad som hände idag.... 

Morsan filosoferar ...: Snabbare klocka tack!: "Det är vad jag önskar mig i födelsedagspresent... Idag var det röntgen o ortoped på schemat... På röntgen var det två söta kvinnor i vitt so..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar