tisdag 2 november 2010

Lördag

" MU TANNA " - spargrisen skulle stanna på hyllan
Det var det första lilla loppan sa när hon vaknade :-D
Undrar om hon tycker att grisen e lik en kossa...?

Alla hoppade in i bilen efter ett litet helombyte på Jojo.
Vi åkte mot Falkenberg o bilbesiktning...
Pappan kastade av oss på Fynda där vi kollade möbler medans han visade bilen.



Vi åkte hem till mormor.
Hon bjöd på kladdekaka med glass *mmmmmm* . det var gott.
Srn hä,tade Göran lilla Totiki... det var den katten som var hemma hos oss för läääänge sen... den hade blivit lite större :-D
Den gömde sig under byrån o i tvättstugan... men sen kom den fram o man kunde hålla den.

Sen tittade vi på fåren som smet ut under snöret hela tiden...
Momo o jag hämtade de fina bollarna som hon har hemma hos sig... en grön, en gul o en rosa med Titti på :-D


När vi åkte från mormor somnade jag... å vaknade hemma hos Weuwa.
Vi fikade pepparkakor o annat där...
Morbror Per o Åsa kom dit.
Jag o Åsa lekte med bestefars Yoga boll... det var roligt.
Jag hoppade i bestefars säng med *hi hi hi*
Å så åt jag o Per lite godis...

Jag höll mig vaken hela vägen hem, men Jojo som först var skiiiitarg somnade bara 5 minuter efter vi åkt från bestefar...

När vi kom hem skulle Jojo äta lite fröt å få en pyjamas på sig...
Jag fick oxå min Jamis.
Pappa skulle följa med mig, men först måste man ju säga go natt till " SUSSA" (Syster ???)
Hon hade gröt överallt så jag pussade henne på pannan....
Hon smackade tillbaka....
Å sen när jag skulle gå så vinkade jag en massa till henne... o det såg ut som hon vinkade tillbaka :-D
Hon e bäst min lillasyster :-D

Dagens nya ord:
TANNA - stanna
Dagens favo ord:
TITTA

1 kommentar:

  1. OBS *OBS!!!
    Alexandra påminde mig om att vi glömt berätta att bestefar hade en fluga i sitt kök :-D

    SvaraRadera