söndag 21 november 2010

Tårtsöndag

Idag vaknade vi vid 7- tiden...
Mamma var på gott humör, jag ville leka med Jojo o hon var sprallig...
Vi smög snabbt ner så att pappa skulle få sova.
Jojo fixk smaka majsvällingen igen... men den var bara sådär denna gång med.

Jag packade ner mitt fina skrin med juveler på som jag fått av Mormor o min Sesse-filt som jag fått av farmor o faster o så gjorde jag mig en koja - det var mysigt :-D
 Vi gungade lite i mammas gungstol....
 Mamma gjorde roliga berg i Jojos gröt.... Jag fick ta sönder dem :-D
 Sen kom Bestefar på tårta.... o så kom Magnus o ville ha tårta med ...
Min morbror Per skulle kommit men Kusin oliver hade offrat sig brutalt för laget när han skulle ta en boll....
De hamnade på akuten o ringde o sa att de kom nog inte :-(
Han hade fått en spricka i armen o fick gips...
Har aldrig sett sånt men det låter lite kul för pappa sa när han pratade med Oliver att han skulle skriva på det :-D
Det är RÖTT - Olivia :-D (tror jag)

Förresten... mamma hade rätt...
Pappa hade tidigare på dagen kännt tand nr 2 på Jojo...
Då var det inte konstigt att hon e lite grinig o inte tycker att det är så gott med flaska...

Vi låg o myste lite på golvet för då är Jojo på lite bättre humör....


Sen gick inte det heller.... då satt hon upp lite....
SJÄLV!!!
Hon var helnöjd .


Vi tittade på NÅNÅ... ( Lotta på Bråkmakargatan )
Hon e rolig
Jag ville se den "Ti# men det fick jag inte för jag o pappa skulle gå o sova.
Nattis

2 kommentarer:

  1. Oliver frågade mig i smyg om man kunde ta röd färg på gipset.Jag sa JA.Bra sa han, det e en coooool färg=)
    Kram på er //Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag som har funderat och funderat på vad "nånå" var för barnprogram. Kollade till och med tv-tablån för att få ledtrådar ;)

    SvaraRadera