lördag 27 november 2010

Fredagsmys blir ljusmys o luvtest

Idag vaknade vi som vanligt vid 7 tiden. Mamma sa " gå å väck pAppa..."
JIPPIE... min pappa var hemma :-).
Vi gick ner allihopa , åt vällinng o sen somnade mamma på soffam. Pappa o Jojo åt lite gröt. Jag väckte mamma ., vilket jag gjorde typ var 10' e minut eller oftare... Vi åt frukost, sen lekte vi på golvet alla 4. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Vi gjorde inte sådär jättemycket... jag lekte lite... vi fixade lite...
Vi gjorde lite mos till Jojo...
Denna gången var det torkade aprikoser som legat i blöt över natten, russin som mamma hällde kokt vatten över o de fick stå ett par timmar... sen hällde vi allt i en gryta o fyllde på lite vatten... det fick koka ett litet tag o sen silade vi bort saften som mamma sparar... o sen var det bara att
MIXA MIXA MIXA
Vi slängde i en halv banan med som jag inte ville ha innan....
Det blev jättegott mos det med...
Vi fick provsmaka båda två :-D
Saften fryser mamma in i isbitspåsar o slänger det i vatten sen som "smak" - typ aprikosdricka blir det :-D
Gott gott.....
 men sen när det blev lite mörkt ute.... då slet jag o mamma ut en låda med julsaker...
Vi skulle hänga upp mammas älskade julgardiner...
Min kommentar till första som kom upp var "WOW"... jag gillar oxå dem :-D
Så här fint bkev det i köket
 Vi har en i vardagsrunnet med... men bilden hittas just nu inte :-/
Pappa julade till oss lite...
Han säger att jag e en galen tomte :-D

Sen var det dax att sova.... jag somna... men inte Jojo... eller jo... mamma får berätta....
Go natt

Ja... jag har ju haft en bebis som inte vill sova på kvällarna...
Tänkte att det kanske var dax att lägga henne ippe i sin sämg på lvällarna... hon somnade... sov som vanligt en halvtimme ... sen var det kört....
För att inte väcka Alex tog vi med henne ner igen....
Hon satt uppe ett tag o sen frammåt 22-23 somnade hon....
Sen sover hon gott till kl 07... jämte mig :-/...
Lägger jag henne i sin sämg vaknar hon med en gång :-(
Jaja... hon får väl bli riktigt frisk innan vi testar mer...
Storasystern har nu börjat med rejäla mardrömmar på kvällar / nätter....
Tur att hon somnar om i alla fall...
Kramiz




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar