torsdag 20 januari 2011

22 - Det här upprör mig

oj då... finns det så mycket plats här?????

Jag är en rätt upprörd person nuförtiden ;-)
Nä kanske inte så illa... men ibland hettar det till....

Jag kan ibland bli rätt upprör över folk som inte har nåt egentligt problem men bara tycker så synd om sig själva... å sen tänker jag att de kanske inte har någon vidare inre styrka o tänker då att det kanske inte är så lätt för dem ändå... å så tänker jag.... Jo iblamd måste man bara......

Jag blir lätt upprörd av de tidiga curlingbarnen som måste vara stans värsta egoister....

Nu borde man väl säga orättvsor gör mig upprörd... MEN .. det finns en mängd nyanser där med...
Jag hade tex INTE tackat nej till miljoner på banken o en egen James...
Men klarar mig bra utan dem med...

Sen finns det ju orättvisor som hungersnöd o krig som kan göra en väldigt upprörd....

När barn behandlas illa kan jag se rött...

Från det till det lilla så gär oreda mig ibland alldeles galen....
Jag är INGEN pedant... men med ett struligt inre är det skönt att ha kontroll på yttre värdsliga ting.

Sveriges härliga system kan göra mig hemskt upprörd...

Just nu lägger jag en del upprördhet på alla människor som bara travar rakt igenom på vår infart o slänger skräp o fimpar o glas.... GRRRRRRRR
Å som parkerar här för de ska bara en snabb sväng nån annanstans...
Tack o lov att vi ska sätta upp staket....

Det var väl en bråkdel av allt....

Kram på er

1 kommentar:

  1. Jag förstår vad du menar! Vi bor precis vid skogskanten och då tycker hundägarna att det går alldeles utmärkt att deras "härliga" djur lägger en present på vår tomt istället för att vänta 4 meter till skogen. Och man behöver ju inte plocka upp efter dem heller ;)

    SvaraRadera