torsdag 6 januari 2011

Sjukhusbesök...

Dax för ett besök på ortopeden...
Skenans band runt magen sitter jättehårt... jag spyr ibland när jag sätter mig upp bara för att det e så hårt...
Vi fick efter en stor suck hos dumma tant receptionis oxå tid med ortopeden kryddan.
Han kännde på mina ben o tyckte det såg bra ut...
Mamma  o pappa berättade hur dåligt jag sover med min skena.... o han tyckte sen efter vi pratat en del att det var ok att dra ner tiden i skenan lite dessa sista veckor...
Ett minimum på 12 timmar per dygn fick vi :-D
HÄRLIGT...
Antingen sover jag utan... eller så får jag vara utan den en stund på dan :-D

Efter besöket där var vi en sväng på Eurostop.
Vi fikade lite o jag åt gröt.
Sen gick jag o pappa o kollade på dressman o mamma o Alex skulle kolla kläder på Lindex o KapAhl.
Men vi hittade inte nåt alls av det vi tänkt....
Rean var inte så reig sa mamma...

Sen var det tillbaka till sjukhuset.
Vi tyckte det var dumt att ta med för många vassilusker in till de små på 17 så Alex o pappa satt kvar o körde runt i bilen... Alex somnade...


Vi stod o väntade utanför tills sköterska Monica kom o hämtade oss...
Hon e super mysig.
Hon vägde o mätte mig....
Det var iiiinte skoj att ligga på vågen...
Jag hade bara gått upp 80 gr på tre veckor... men eftersom jag varit sjuk tyckte hon inte att det var konstigt...
På längden mätte hon först 66... o när mamma sa OJ... så mätte hon igen o drog nog inte lika mycket i mitt ben o fick då 65 istället---
Men på tre veckor tycker jag o mamma att det e bra att jag väct 1,2 cm :-D
Mitt hattmått var nu 50.
Dr Jens kollade in mig, kollade min balans tittade lite här o där...
Men jag gillar inte främlingar så mycket nu...
Han tycker att jag ser ut, beter mig o rör mig precis som en tjej på 7 månader ska :-D
Han ska prata med habiliterinen o se om vi kanske ska gå där istället sen framöver....
Vi ska till 17 igen i mars april... o innan dess ska väl testet förhoppningsvis vara skickat... Än hade det inte kommit en förfrågan från Sahlgrenska...
Sen fick Monica sticka mig i handen...
Hon satt o tryckte ut droppe efter droppe i ett rör... jag tyckte att det var väldigt intressant o sa inte ett pip... utan bara tittade storögt på vad hon gjorde....
De ska kolla mina njurar - ett vanligt fel hos de som har Robinow....
Så lika bra att kolla det med :-D

Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar