söndag 23 januari 2011

IKEA - VILL HA

På ikea fanns en massa kul...
Jag provsatt nästan varenda stol o soffa... o ofta sa jag "DEN JAG HA"
Jag hoppade på pilarna... det var oxå skoj.
Vi tittade på en massa saker...
Roligast var barnavd där jag testade stolar som snurrar o russelkanan o en hängstol :-D
Sen åt vi lite... jag tog en köttfärs med pasta... jag fick själv välja mellan det o köttbulle....
Jag rörde inte köttfärsen men pastapennorna var goa :-D o äppeldrickan sååå go... det var lite krångligt glas bara.... typ vinglas på kort fot...
Det har jag aldrig druckit ur innan....

Vi åkte den stora russelkanan sen... o jag sa "MIN TU" heeeela tiden... där var en massa andra roliga barn som oxå åkte
Sen provsov jag alla barnsängarna... där fanns en favorit med rött påslakan :_D
Jag testade en säng med myggnats sänghimmel - det var buskul att sitta där inne :-D
Jag hittade ett sånt när som bara hängde ner mot golvet.... jag ställde mig inne i det...
Mamma ropade o ropade, men jag ville inte lyssna o inte gå.... till slut sa mamma att hon fick både krupp o grått hår av mig.... hon gick med bestämda steg för att hämta mig. o försökte hitta ingången på nätet.... men det fanns ingen... det slutade med att vi stod o skrattade båda två - hon e rätt kul ibland :-D

Sen kom pappa o jag hoppade jämfota av glädje när jag såg honom...
Vi fikade lite o sen gick vi o tittade på sakerna....
Pappa ville ju såklart titta på kökssakerna...
O gissa vad vi hittade där...
VÖRLDENS SNYGGASTE KÖK.



Jag vispade o fixade o mamma o pappa fick smaka...
Sen sa mamma att vi skulle ställa grytan i disken o så fick vi gå för vi skulle snart åka hem...
Jag ville inte... JAG VÄGRADE...
Jag ville laga mat....
Det slutade med att mamma bar mig därifrån... Jag var jättelessen.

Vi betalade 300:- för min fulla vagn...
Där fanns
* 6 dörrmattor
* Bu. lampa
*^Påsklämmor
* Toaborstar
* o en ny skötbordsmadrass

Både jag o SUSSA somnade på vägen hem...
Inte konstigt... kl var 19 o vi hade varit i affären i 7 timmar :-D

Mamma tyckte oxå att det där köket var det finaste... så hon sa att vi får börja spara o önska så får man se :-D
Det o så såna där tygmatsaker som fanns där vill jag ha... o så hrytor o vispar o smakskedar...
Önskar önskar önskar :-D
Man kanske ska göra som de stora kusinerna gör o önskar sig pengar....
Synd bara att det är ett år tills man blir tre, men den som väntar på nåt got ;-)

Puss ♥ kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar