torsdag 16 december 2010

BVC - 2 o ett halvt årskontroll

Idag skulle både jag o lillasyster mätas....
Vi började med mig....
Jag fick stå på en vanlig våg... konstigt tyckte jag...
Den stannade på 14,2 kg.
Sen mätte tant Ulla mitt huvud.... jag behöver nu hattar i stl 51 :-D
Men sen blev det lite knasigt....
Jag var 87 cm för tre månader sedan...
Jag skulle stå mot väggen o då blev jag 86 cm....
Mamma sa att det var ju konstigt för då hade jag ju krymt...
Hon måtte igen å då blev jag 87,5
Tant Ulla sa att man blir inte lika lång när man står o måter som när man ligger ner....
Mamma tyckte att det var konstigt att tvååringar ska stå...
Hon säger att jag inte står som folk... eller att man i alla fall har svårt för att säga till en som jag att stå rakt o sträcka på sig....
Jaja... 87,5 cm e jag fast det är bara precis så att 92 kläderna passar....
Men det kan nog stämma rätt bra med LUKA mätning...
Han e 90 lång o han e ju en skvätt längre än mig.

Sen var det Jojos tur.
Hon fick vågen att ticka upp på 7070 gr,
o hennes hattmått e på 49 - stort men följer sin kurva fortfarande.
Efter två mätningar på Jojo med så fick vi det till 63,8 cm....
Bara + 0,8 ...
Det stack till i mitt mammahjärta eftersom hon hackade ner lite på kurvan... fast sen tänkte jag lite ....
Hon kanske inte låg helt uppe sist....
Vi kanske drog lite mycket i benen sist...
Eller så är det bara ett vanligt hopp...
Det kan vara många saker...
T.o.m läkaren säger att mätning är bara ett rättesnöre för att se OM de växer... att de får i sig det de behöver...
Visst e man lite löjlig o nojig...
men det lär komma många såna :-/

Medans dr Tommy kollade på Jojo satt jag o Tant Ulla på golvet o lekte med koppar o så hade hon en påse med massa djur i...

Efter bvc åkte vi till affären o handlade en massa mat...
Pappa ska ju åka iväg ikväll så han tyckte att vi skulle ha en massa mat hemma :-D

Pappa åkte mot Stockholm vi halv fem

Jag o Jojo somnade jämte varann i min säng... Jojo somnade på 2 sekunder, men jag var vaken i nästan en timme innan jag somnade...
Zzzzz
zzzz
zzz
zzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar