torsdag 16 december 2010

sjuklingsonsdag

Jag vaknade sådär 15-20 över 9 idag :-D
Jag o mamma gick in i badrummet o bytte blöja o kläder....
Vi trodde att Alex skulle vakna ... men ICKE






När kl var 10 väckte vi henne :-D
Vi gick ner o gjorde välling...
*ALL TIME HIGH* - Det blev rekord på min vällingätning - 240 ml
Man blir hungrig av att vänta på storasystrar som ska vakna :-)


Mamma sa att hag var lite varm... o jag kännde mig lite hångig...
Jag la mig på filten...
 Eftersom jag bara blev mer hängig foxade mamma en gosig säng vid tv´n....
Precis som momo gjorde när mamma var liten :-D


Jojo sov i 2 timmar...
Hon e inte heller frisk...
Jag sov en liten stund o sp tittade jag lite på Horton o så sov jag en stund till....
Vi har ingen matlust alls, varken jag eller lillasyster... förutom VÄLLING...
Det e gott när man e sjuk


Vid 4- tiden tog mamma tempen på oss.... Jag hade 39,3 o Jojo hade 39...
Vi fick varsin panodil.
Jojo var jättelessen.. men sen somnade hon...
Mamma hade inte hjärta att väcka henne för att ta på skenan... så hennes "utantid" idag blev i soffan under en gosig filt :-)

Vi tittade mest på film o åt välling å sov snuttar....

Bestefar kom på kvällen å vi åt pankisar... jag åt nog faktiskt två eller så :-D
Jag somnade ok till natten men Jojo ville inte alls :-(
Zzzzz Zzzz Zzz Zz Zzzzzzz

1 kommentar:

  1. Usch det är inge kul att vara sjuk! Men det är mysigt att bli nerbäddad och oftast får man äta lite fritt; lite kex, frukt och annat gott.

    Krya på dig/er!

    SvaraRadera