lördag 4 december 2010

Måndag på Sahlgrenska o hos mormor

Medans mamma o pappa fixade låg vi o myste lite...
Storasyster läste lite för mig :-D

Idag var det sprutdax :-(
Först mätte de mit t huvud + 0,6 cm denna gången o tant Ulla säger att jag håller min kurva fortfarande :-) , sen satt både tant Ulla o Tant Zenita med varsin nål... å så sa de ett två tre o så STACK DET I MINA BEN.... Jag hann precis få en surläpp o då vände mamma på mig... o så fick jag syn pp Ulla igen o smajlade upp mig :-D -
Det var det :-D
Pappa var oxå hos dr o fick ny medicin igen för sin hosta.

Vi var tvugna att åka hemom för att hämta en lapp som vi glömt hemma... annars skulle vi inte hitta till rätt ställe i Göteborg...
På väg mot mormor somnade vi...


Vi fikade lite o sen åkte mamma o pappa o Jojo vidare.
Jag o mormor var ute hos fåren.



De heter Tanja o Sofie, efter min kusin o hennes kompis :-D
O så hälsade vi på mormors hästar... de e ganska så läskigt stora.


 Vi städade i deras hus med.

Vi sa hej till Totiki oxå såklart.
Jag frös om mina fötter efter en - en o en halv timme... o då gick vi in...
Vi tittade lite på Wallace o Gromit, jag tyckte att den var rolig o satt o småskrattade...
Vet ni vad vi gjorde sen....
VI BAKADE :-D

Det blev fina saffranssnurror.
Det var kul att få dega med sin egen klump....
Precis när vi degat kom mamma , pappa o Jojo tillbaka.
Vi fikade lite nybakade bullar... men inte min, den skulle INTE in i ugnen.
När vi åkte hem var jag vaken jättelänge.... jag somnade precis vid avfarten i Halmstad... då är det bara 1,5 mil kvar men jag fick sova...
Pappa bara bar upp mig o jag sov vidare
Zzzz Zzzz ZZzzz

*****************

Då startar vi om historian.....
Vi lämnade kvar storasyster hos mormor å åkte vidare....
Jag somnade igem.. hade ju fått go gröt ,ed djungelmos i hos mormor:-D
I Göteborg körde vi in på nåt som hette "gröna linjen/ vägen.. eller nåt... för att kolla en kik på kartan...
Andra sidan sa pappa o körde iväg igen... svängde vid ett rödljus o tjoho det var rätt med en gång :-D
Vi fick parkering med en gång... längst fram.... -en bra början.
Vi blev insläppta av en röst i väggen o sen satt vi i ett väntrum som var komstigt sa mamma.

Det kom två tanter.
Tant M o Tant A...
De ställde en massa frågor till mamma o pappa... o tog säkert 100 kort på mig.
De klämde lite o kännde här o där, kittlade mig under fötterna o tittade i min mun...
De tror oxå att jag har det där "rubinröd"
Men tyc´kte att det var bra att jag växte efter min kurva....
De skulle skicka frågor o blod...?
Sen får vi se.

Jag somnade igen efter en välling i väntrummet...
Mot mrmor...

*****************
Jag var vaken en pyttestund hemma men somnade ganska snabbt jag med...
Nattis!!!

MAT MAT MAT
Vi var huuungriga så det blev en pizza för mamman o pappan :-D
Det var en riktigt lång dag med mycket att ta in.... mer finns på Mamman egen blogg :-D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar