tisdag 7 december 2010

skottdag på födelsedag

E det en vanlig dag...
Nä det e ingen vanlig dag för det är mammas födelsedag
Hurra Hurra Hurra

Vi gick upp vid 7 men lät mamma ligga kvar å sova :-D
Sen kom hon ner för det gick inte att få upp nåt kaffe....
Vi myste vid frukostbordet med ljus...
Sen kom bestefar å sa grattis o drack lite kaffe.

Jag o mamma gick ut för att testa overallen o så hade det ju kommit en dm snö som skulle bort.
Mamma sa att snön var tung som bly... o så hade skottbilen skottat upp en härlig vall precis vid infatyen....
Overallen jag fick av Momo i tidig födelsedagspresent var superbra... o supersnygg :-D


Titta va bra den lyser om man e ute när det är mörkt :-D

Pappa skulle till dr o Jojo sov lite ...
Då passade jag o mamma på att mysa lite med att titta på Nånna IGEN :-D
Sen satt vi i tv-rumsfönstret o tittade på skottbilen...
Mamma sa att de var dumma....
Jag tyckte att den var ganska fin :-D

Men de skottade vid folkets hus som är vår granne... o så körde de på vår infart för att komma till andra sidan... alltså plattde de till o knökade till den snön som mamma skulle skotta bort... mamma junde inte fatta o begripa varför de inte bara kunde skotta till vår infart med om de ändå tog sig friheten att köra där hela tiden....

Pappa kom som tur var hem o sa till dem... å snubben såg ut som ett.... fån... han körde till vår infart men lyckades köra in i en hög med stenar... o det e ingen liten hög.... den är på 2 lastbilsflak o väger  typ 10 TON....
Jaja ... Mamma slapp ju skotta nu :-D
När pappa kom hem åt vi redan kväkksmat...
Sem sprang jag runt o ylade mest för jag var rätt trött
Mamma o jag gick upp för att sova....
Sov sött...


Pappan fixade go mat medans jag var uppe...
Jag mumsade på suuuupergo Gustavburgare delux med kvibille ädel *mmmmmm*
E det fest så e det :-D
Sen fixade hab Jojo för natten... vällingen slurkades upp o sen la han henne i vagnen
HON SOV PÅ STÖRT...
Efter en stund vaknade hon...
Tror hon har lite ont i magen....
Upp på axeln en sväng o två rejäla rap... sen somna hon igen... så det blev många gonattningar idag....
10-15 st kanske... set e ju inte lätt att vara liten o ha ont o magen...
Nu ska jag ha lite godis :-D
Kraaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar