måndag 20 december 2010

UTMANAD...


Jaha du Nina... nu ska vi se om jag kan svara......


 
1. Hur gammal är du om fem år? 27… alltid 27… fast få se… 34 39 blir det visst OJ!!!

2. Vem var den sista du träffade? Bestefar

3. Hur lång är du? 1,65 i passet med kängor  så 163 kanske :-D

4. Vilken var den senaste film du sett? INSEPTION – en riktigt bra film :-D

5. Vem ringde du senast? Bästaste Ica

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ”HJÄLP, han äter upp min syster” – Syster skickade en bild på henne o stora lufshunden

7. Vad är dagens planer? Göra fudge :-D

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringer gärna… men smsar för att det e kul… eller hellre mmsar :-D

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Föräldrarna är skilda o mamma omgift
10. När såg du senast din mamma? Den 6 december…. Hu vad längesen… tur man har telefon :-D

11. Vilken ögonfärg har du? Blågrå tror jag.. om det inte e mörkare i rummet för då e de svarta ;-)

12. När vaknade du idag? 01,00 , 01,30 , 01,50 ,02,10, 03,00-06,00, 07,10 o till sist 9,00 – HÄRLIG NATT

13. Har du någon gång hittat en katt? Nä… de har nog hittat mig…

14. Vilken är din favoritplats? Hemma hos de mina

15. Vilken plats föredrar du minst? Simmandes i en mörk djup sjö… *uuuäääähhhh* *ryser*

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?  Här hoppas jag

17. Vad skrämde dig som barn?  Hajen i toan :-/

18. Vem fick dig att skratta senast? Största tjejen som blandade smet o smakade *mmmmmm*

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej… men vet inte var de är
L Min allra första som jag betalade själv var en singel m,ed ”the Pinks” – Helena o jag….

20. Har du stationär eller bärbar dator? Ett stort shabrak som inte går att rubba :-D

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor i vanliga, varmare fall… just nu i gosig PJ

22. Hur många kuddar har du i sängen? 4-5… 1 är min

23. Hur många landskap har du bott i? 2 – född i skåne o sen bott i halland

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Mmmm… nästa fråga…

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Mina nya sköna stickade innetofflor… på sommarn vill jag vara barfota :-D

26. Är du social? Ja, om du frågar mig iaf

27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerrys choclatechips… eller hur det nu kan stavas

28. Vad skulle du gör om du vann en miljon? Ta med mina  tre älsklingar på en mysig semester, en kamin o lite isolering till huset :-D

29. Tycker du om kinamat? Ja, om jag slipper soppa med majsredning…

30. Tycker du om kaffe? SJÄLVKLART

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe kaffe kaffe

32. Sover du på någon särskild sida? Njae… mest på vänster… vana efter två graviditeter ;-/

33. Kan du spela poker? Ja, men har inget pokerfejs o e inte duktig

34. Tycker du om att mysa? OM…

35. Är du en beroendemänniska? Nja…. Blev av med cigaretter lättare än jag trott o inte rökt på 2,5 år :-D… men godis e gott

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jaa… en liten supersöt prins som heter Noah

37. Vill du ha barn? Har två… skulle nog kunna tänka mig fler… fast sen när vi vet lite mera….

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite franska  från skolan,  en skvätt teckenkomunikation, danska o norska och rövarspråket med :-D

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja , senast efter en rejäl magsjuka  o höggravid med första… kan man spy fostervatten var min tanke då….

40. Föredrar du havet eller en pool? Spelar ingen roll… bara jag får bada… men väldigt gärna hav med vågor

41. Vad spenderar du helst pengar på? De små

42. Äger du dyra smycken? Ja, vi har många juveler i 20 :- klassen jag o stora tjejen på 2 år :-D

43. Har du någon gång testat narkotika? Ja, men förstår inte vitsen…

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kvällsmaten… superstark korvgryta

45. Vem är den roligaste människan du känner? Tror det är min syster när vi kommer igång

46. Välj ett ärr på din kropp? Har under hakan efter att ha legat på en skateboard som 7-åring… grannkillen skulle stoppa farten o sätter ut foten, vilket resulterar i att min haka dunsar i asfalten…

47. Vad har du för ringsignal? Original king Julian sjunger ” I like to move it” 
J

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja,  om man räknar med dockkläderna… tyvärr inget eget…

49. Flirtar du mycket? Njae… tror inte det…

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma

51. Kan du byta olja på bilen? Nej… men jag kan inte köra heller så då känns det som onödigt vetande
J

52. Har du fått fortkörningsböter? Nope… jag kan inte cykla så fort :-D

53. Vilken var den senaste bok du läste? Nån Peter Robinson tror jag det var

54. Läser du dagstidningen? Ibland på nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Vi har inte så stor bil …

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P4

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Handlelista till sambon

59. När var du i kyrkan senast? För två o ett halvt år sen när Lucas döptes

60. Vilka personer utmanar du? Alla som läser o vågar… lägg gärna svaren som en kommentar :-D


Oj… det var många frågor…
En rolig utmaning
Tack för den Nina <3

1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa :) men vad hände med de 7 första frågorna? Vågade du inte svara på dem offentligt ;)

    SvaraRadera