lördag 4 december 2010

GRRRRRRRRRRRRR

Denna skena...
Allt började igår...
Pappan o Jojo kom hem efter att ha varit på ortopeden... provat skenan igen för att se så den passar.... kom hem o vi ska ha på den...
DEN E JU FÖR STOR
/&¤%/&¤/¤//)(/=)%&¤#"!#¤?=)(`?
Den ska sluta i knävecket, men är säkert 1,5-2 cm för lång.
De hade sagt till sambon att man kunde klippa lite i den...
MEN VARFÖR GÖR INTE PROFSEN DET DIREKT???
Jag känner att jag hatar denna skena lite just nu...
Jag ska försöka bättra mig... det tar ett litet tag bara...

Stackars liten Jojo var sur till en början men med lite sysselsättning glömde hon det snabbt...
Jag har verkligen mer ont av den än vad hon har...
Hur bär man denna lilla söta sak nu då???
Man vill inte klämma här o inte dra där...
Hon kan numera bara ligga på mage på min mage... eller på rygg på min mage när man bär henne eller ska gosa :-(
Det är ju så lätt att somna henne när hon e van att mysa ner sig med en vällingflaska i armkroken... o sen när man lägger ner henne så vill hon ALLTID ligga på sidan.... Nope fröken inte nu längre...

Jag VET att det 'r för att det ska bli bra sen, men detta bekymmrar bara till en redan hyggligt bekymmrig vardag...
BLÄÄÄÄÄÄ
Idag har J inte haft så mycket tanke på skenan.... hon e på gott humör...
Men INTe lätt att söva idag--- hon somnade nyss ...IGEN....
Vi har hållt på såhär sen 19,30....( nu 00,00)

Å sen allt annat....
Hon ska alltså bara vara utan skenan 1 timme per dygn....
Hmmmmm
Det ska delas på mat, lek på golv, stå o hoppa, mysa o byta blöja.....
Vi får nästan leva efter " man ska ha husvagns- principen....."
Ortopeden säger bara att "joo men det finns såna matstolar som e öppna i sidan som man kan använda...."
Jaha... så jag får en sån av honom eller?????
Knappast...
O den härliga viljan att ligga på golvet, upptäcka sig själv o allt annat runtomkring... nä det är oxå kört :-( om vi inte köper roliga mobiler att hänga o taket....
Jag vill bara KASTA UT DEN....
Men tänker efter den här gall-festen börja hotta bra saker att göra... hitta små kryphål...
En tanke är att ena dan får man leka "fritt" på golvet... nästa dag är det hopp  lek som gäller.... en annan dag sitter man i sin vanliga matstol o en dag är denna heliga ti,,e bortlovad åt MYS.
Kan inte det vara en bra ide???
Lösa sig ska det ju bara....
O kära vänner...
Nu e det BARA 58 dagar kvar :-D
Den 3 feb slänger jag den ut genom köksfönstret ;-)

1 kommentar: