lördag 4 december 2010

snölördag

inatt sov jag första natten med skena....
Jag somnade i den omgjorda dubbelvagnen... o sov ganska skvättigt tills pappa vände mig på mage....
Mamma bar upp mig o jag bara sooooov :-D

jag tappade nappen tre fyra ggr mellan 00-5... då vaknade jag o mamma o jag gick ner för att värma lite välling...
Den mumsade jag på - 150 ml.. o sen tog det 15-20 minuter o så sov vi igen :-)
Jag o mamma vaknade vod 8,30 - HÄÄÄÄRLIGT
Å då hörde vi  att Alex var vaken med... hon kom in o myste hon med... så fram till kl var 9 eller strax efter hade vi familjemyyyys <3

Jag åt min välling i tv rummet...
Vi hade ju missat bumbibjörnarna idag :-(
Men sen sprang jag ut i köket o hämtade min ritkorg med block o pennor.

Pappa gjorde mos till mig idag...
Det blev päronmos...
3 Päron av saftig sort
1 Äpple
1/2 Banan
O lite ingefära
MUMS vad gott det var

Efter fix o frukost o mycket om o men när vi skulle ha kläder på gick jag o mamma ut...
Vi sopade trappan o gungade en massa o kastade "BOBOLL" (snöboll)
Mamma o jag var tjuvar *hi hi hi* 


Sen hittade vi spår i snön...
Jag tror att det var en Mumin som gått fär...
Tror inte ni det med???
Sen kastade jag snö o hann bli sur på mamma som inte ville ta ut min cykel...



Mamma kom på att vi kunde skotta taket istället så då blev jag lite gladare...



När vi kom in var jag lite kall o blöt....
Jag satt i pappas knä under en filt o tinade medans vi tittade på bilderna i kameran...
Då provade Jojo mammas mössa :-D
Vi åt lite mackaroner med korv idag :-D till kvällsmat.
Sen tittade jag en skvätt på Nånna

Sussa sött <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar