fredag 31 december 2010

snölek o grangömmor

Pappa undrade vad jag smusslade med vid granen...
Vi hade bara för en liten stund sen hängt upp nya käppar...



Jag har samlat så att det finns många till mig när vi ska plundra granen :-D

"har ni sett den siste mohikanen?
Hon o hennes häst finns just nu här.
Kom o se den siste mohikanen...
Det e Jojo som vi har så kär! :-D
( melodi: siste mohikanen ;-) )




Jag o mamma var ute en liten sväng idag...
Skottebilen hade skottat upp en snökant vid vår infart o den skulle bort innan det frös...
O så skottade vi en väg till fågelmatbordet :-D
Jag skottade oxå en massa....

Sen tog mamma fram pulkan o vi gick ner till affären.
Jag sa OOOOIIII hela vägen dit... o så sa jag HEJ o HEJ DÅ till alla ... o alla bilar med :-D

 Det här tyckte inte mamma var en bra idé
När vi kom hem åt vi go banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar