fredag 10 december 2010

en sömnerska - barnarbete

Första inlägget på det nya 100- talet :-D

Idag har det mest varit lite förberedelser inför kalaset imorron....
Städat röjt o snofsat till det sådär lagom.
Det blir v'l lite husvisning med o då MÅÅÅSTE man ju städa lite överallt :-D
Tyvärr är nu nästan alla småttisar sjuka eller har göräldrar som hittar på annat... så imorron blir det bara Noomi o Alex i den åldern... sen e det några kusiner men de är snart 10...
Jaja... är man sjuk så e man ju.... vi ska ju snart ha kalas igen o då får de komma istället :-D
 Bilen blev besiktigad o klar o sen var det kalas shopping... MAT!
Det bjuds ju på Taccos imorron...
Tårtorna står klara i kylskåpet - ska bara ritas lite på dem imorron...
Men vet ni vad vi glömde köpa???
BOJ BOJ BOJ ( BALLONGER)
Illa... det får bli en snabbis ner till ICA imorron... tur det inte är så långt :-D
Vi har pratat om Mumin på tårtan.... men pappan har ju blivit en hejare på att rita Olivia... o e riktigt säker på Kalle Anka....
Den som kommer får se...
Ja men det lär ni andra oxå få göra *hi hi hi*

Läggningen var mycket bättre idag.... hon hade fått en liten nap på seneftermiddan o då verkar det gå bättre... sen måste man nog ha lite längre än  bara gonatt o sen gå igen... det funkar visst bättre på stumpelumpen :-D

Jag fick äntligen iväg mitt USA-brev idag.... ska bli spännande å se om man får svar...
Kram på er....

Mamma tog en massa kort som vanligt idag...
Vi var söta nissor... eller bara juliga i alla fall :-D
Det e roligt med pynt...



Sen fick jag lillasyster att somna....
Ska nog börja ta betalt för att vara barnvalt :-D




Så här såg lillasyster ut när vi var i stan å väntade på att bolen skulle kollas av en gubbe....
Vi handlade sen åkte vi hem...
Jag tog lite tid på mig att somna... jag hade ju slumrat lite i bilen....
Jojo somnade visst hyggligt idag
Zzzz imorron... Zzzzzzz e det ingen Zzzz vanlig dag Zzzzzzz
för det e min Zzzzzzzzz
ZZzzzz ZZZ ZZZ ZZZZ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar